کرونا جان «سیابانی»  مدیرعامل کارخانه طلای تکاب را هم گرفت + عکس

به گزارش رکنا، فرماندار تکاب با تایید این خبر افزود: مرحوم «سیابانی» از یک ماه قبل بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا(ع) تبریز بستری بود و شب‌گذشته پس از تحمل یک دوره سخت بیماری به‌ دیار حق شتافت.

«محمود زمانی» افزود: مرحوم سیابانی از اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ تاکنون مدیریت کارخانه طلای زرشوران را برعهده داشت و پیش از آن نیز به مدت ۱۱ سال مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) و فرماندار تکاب در پیام‌های جداگانه‌ای، درگذشت مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران را تسلیت گفتند.

کارخانه طلای زرشوران به عنوان بزرگترین واحد صنعتی و معدنی تولید و فرآوری طلای خاورمیانه در آبان سال ۱۳۹۳ با ظرفیت اسمی سالانه سه تن با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع‌شده و به دلیل دارا بودن ۲ معدن بزرگ طلا در زرشوران و آق‌دره یکی از قطب‌های معدنی کشور به‌شمار می‌رود و بنا بر آمارهای رسمی بیش از چهل درصد ذخیره طلای کشور در کوهستان‌های این شهرستان نهفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 555573 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟