کشف 10 تن چوب قاچاق در مریوان

به گزارش رکنا ، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان از کشف و ضبط بیش از ۱۰ تن چوب درختان جنگلی که به صورت قاچاق برای خروج از شهرستان قطع و بارگیری شده بود در حوزه سرشیو خبر داد.

شاهرخ محمودی گفت: گزارش‌های دریافتی مردمی حاکی از آن بود که در روستا‌های جنگلی حوزه سرشیو برخی افراد سودجو اقدام به قطع درختان جنگلی کرده و آن‌ها را به صورت قاچاق به خارج استان کردستان حمل می‌کنند.

او افزود: با هماهنگی دادستان انقلاب و عمومی شهرستان، نیرو‌های یگان پاسگاه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری به محل مورد نظر اعزام و شروع به گشت زنی و کشیک در این منطقه و اطراف آن کردند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان یادآور شد: بعد از سه روز کشیک شبانه روزی نیرو‌های یگان پاسگاه حفاظت از منابع طبیعی ساعت یک بامداد امروز تعداد چهار دستگاه وانت سایپا حامل چوب درختان قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

او تاکید کرد: در بازرسی دقیق از این خودرو‌ها بیش از ۱۰ تُن چوب درختان جنگلی از نوع بلوط کشف و ضبط شد و محموله به محوطه اداره منابع طبیعی انتقال داده شد.

محمودی با بیان اینکه تحقیقات برای شناسایی عاملان اصلی قاچاق چوب ادامه دارد، افزود: پرونده خاطیان به عرصه‌های ملی بر اساس نُرم جدید مجازات اسلامی بر اساس مصوبه هیات وزیران به استناد ماده ۲۸ قانون مجازات اسلامی تنظیم و بعد از تکمیل مراحل اداری برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

او گفت: از عموم مردم فهیم و طبیعت دوست تقاضامندیم در راستای حفاظت و حراست از منابع طبیعی که سرمایه ملی و متعلق به نسل‌های آینده است هرگونه گزارش قطع درختان جنگلی، زغال گیری از درختان جنگلی و هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی را به واحد حفاظت پاسگاه ویژه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان اطلاع دهند یا با شماره تماس رایگان ۱۵۰۴ تماس حاصل کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 540821 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟