ضبط 94 بوقلمون قاچاق در مریوان

به گزارش رکنا ، رئیس شبکه دامپزشکی مریوان از کشف و ضبط یک محموله طیور قاچاق شامل ۹۴ قطعه بوقلمون زنده در این شهرستان خبر داد.

مسعود خاتمی گفت: بازرسان شبکه دامپزشکی همراه با نیرو‌های پلیس آگاهی شهرستان یک خودروی نیسان حامل بوقلمون را در یکی از مسیر‌های ارتباطی توقیف کردند.

اوافزود: در بازرسی از این خودرو، تعداد ۹۴ بوقلمون زنده به ارزش ۳۲۹ میلیون ریال که فاقد گواهی معتبر بهداشتی ویژه حمل بودند، کشف و با دستور مقام قضایی ضبط و فرد متخلف نیز به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

رئیس شبکه دامپزشکی مریوان یادآور شد: در راستای مصوبات استانی و کشوری و اجرای اقدامات پیشگیرانه در کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که یک بیماری مشترک بین انسان و طیور است، حمل و انتقال هرگونه دام زنده یا فرآورده خام دامی و هر محموله مرتبط با دامپزشکی که فاقد گواهی بهداشتی باشد، قاچاق محسوب شده و ممنوع است.

او اضافه کرد: مکاتبات لازم با ارگان‌ها و ادارات ذیربط در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص جابجایی و ممنوعیت خرید و فروش طیور زنده باتوجه به شروع فصل سرما انجام شده و شبکه دامپزشکی در این راستا با تمام توان و تلاش فعالیت می‌کند، چون سلامت شهروندان خط قرمز ما است.

خاتمی گفت: شبکه دامپزشکی مریوان پیشرو در اجرای دستورالعمل‌های سازمان و در راستای نیل به اهداف سازمان دامپزشکی در کنترل و پیشگیری از انواع بیماری‌های دامی و طیور و نظارت‌های بهداشتی با اهداف سلامت افراد جامعه در بازرسی‌های مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی از مزرعه تا سرسفره با اقتدار عمل می‌کند.

او از مردم بویژه همشهریان مریوانی خواست از هرگونه نقل و انتقال طیور زنده بدون هماهنگی با شبکه دامپزشکی خودداری کرده و از خرید طیور زنده از دست فروشان و مراکز غیرمجاز خودداری کنند و از مراکز عرضه مجاز که گوشت مرغ تازه با تاریخ تولید و انقضای مشخص داشته و آن را در دمای ۴ درجه سانتیگراد نگهداری می‌کنند، مایحتاج شان را تهیه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 532279 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟