کشف چوب های قاچاق در سنندج

به گزارش رکنا ، سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد از کشف و ضبط بیش از ۲ تن چوب درختان جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

مسلم مرادی گفت: نیرو‌های پاسگاه ویژه منابع طبیعی در حین گشت زنی در محور ژاورود بخش مرکزی شهرستان سروآباد متوجه دپوی یک محموله چوب درختان شدند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد این محموله مقطوعات جنگلی شامل چوب درختان جنگلی از نوع درختان بید است که به صورت غیرقانونی و غیرمجاز قطع و دپو شده و آماده بارگیری به خارج از شهرستان بود.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد یادآور شد: باتوجه به اینکه این محموله از نوع چوب درختان جنگلی قاچاق است، محموله کشف و ضبط شده و به اداره منابع طبیعی حمل و انتقال داده شد و در این راستا سه نفر متخلف شناسایی شدند که پس از تکمیل مراحل اداری به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

اوبیان کرد: ارزش ریالی هر تن مقطوعات جنگلی بیش از ۱۰ میلیون ریال است، ولی ارزش حیاتی درختان جنگلی در زندگی انسان‌ها به مراتب بسیار بیشتر از ارزش مادی است.

مرادی بر لزوم صیانت و حفاظت از عرصه‌های طبیعی و جلوگیری از قطع درختان جنگلی تاکید کرد و گفت: شهروندان و عموم مردم می‌توانند در راستای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش‌های خود مبنی بر تخریب، تصرف و قطع غیر مجاز چوب را با شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 537910 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟