توقیف پیکان حامل  زغال قاچاق در مریوان

به گزارش رکنا ، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان از کشف و ضبط ۴۲ کیسه زغال قاچاق در این شهرستان خبر داد.

شاهرخ محمودی گفت:در پی گزارشات مردمی و با هماهنگی با نیرو‌های پاسگاه ویژه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، یک دستگاه وانت پیکان بار حامل زغال قاچاق از چوب‌های جنگلی را کشف و ضبط نمودند.

او با بیان اینکه این دستگاه پیکان بار حاوی ۴۲ کیسه زغال قاچاق بوده است افزود: بعد از تکمیل مراحل اداری، محموله قاچاق به محوطه‌ی اداره منتقل گردید و ماشین حامل ذغال به پارکینگ منتقل گردید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان بیان کرد: زغال گیری از درختان جنگلی به یکی از اصلی‌ترین معضل‌های جنگل‌های زاگرس تبدیل شده است که متاسفانه خاطیان بدون توجه به ویژگی‌های مفیدی که جنگل در زندگی و بقای جامعه ایفا می‌کند، به زغال گیری مبادرت می‌ورزند و با سهل انگاری، میراثی را که از گذشته به یادگار مانده را از بین برده و باعث نابودی جنگل‌های زاگرس و به تبع آن جنگل‌های سطح شهرستان می‌شوند.

شاهرخ محمودی یادآوری کرد: گشت‌های شبانه روزی نیرو‌های یگان حفاظت اداره بصورت مستمر و مداوم ادامه دارد و در صورت مواجهه با متخلفان به عرصه‌های ملی، با تمام نیرو در مقابل آن‌ها ایستاده و از هیچ تلاشی برای نجات جنگل‌های شهرستان کوتاهی نخواهند کرد.

محمودی اظهار داشت: از طبیعت دوستان، اهالی روستاها، انجمن‌های مردم نهاد و همیاران طبیعت خواهشمندیم که برای جلوگیری از سو استفاده‌های شخصی از عرصه‌های ملی که میراث ملی محسوب می‌شوند، با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان همکاری لازم را داشته باشند و گزارشات تخریب، تصرف اراضی، قطع و ذغال گیری از درختان جنگلی را به اداره اعلام نمایند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 527096 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟