شکارچیان متخلف با سگ‌های شکاری در دام محیط‌بانان زنجان افتادند

به گزارش رکنا، اسماعیل قلی زاده روز شنبه  افزود: این شکارچیان متخلف با استفاده از سگ های شکاری در اراضی روستای چوره ناب و زران از توابع روستاهای شهرستان زنجان، در پی شکار خرگوش بودند.

وی اظهار داشت: ماموران یگان محیط زیست زنجان پس از اطلاع از حضور شکارچیان غیرمجاز و چندین قلاده سک شکاری آموزش دیده بلافاصله به محل مورد نظر عزیمت کرده و موفق به دستگیری این شکارچیان غیربومی شدند.

قلی‌زاده تصریح کرد: این هفت شکارچی که از اهالی کردستان (بیجار) بودند روز گذشته /۱۱ بهمن ماه/ به منظور شکار این گونه جانوری وارد این اراضی شده بودند با حضور به موقع ماموران یگان حفاظت زنجان قبل از شروع به شکار دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این شکارچیان متخلف سگ های شکاری را با استفاده از ۲ دستگاه خودرو به این اراضی انتقال داده بودند، افزود: شکارچیان متخلف پس از تشکیل و تکمیل پرونده به جرم شروع به شکار غیرمجاز خرگوش، به مراجع قضایی معرفی شدند تا مورد اعمال قانون قرار گیرند.

قلی زاده اظهار داشت: سگ‌های شکاری از تولگی برای این کار آموزش دیده اند و با کمک قوه بویایی قوی، خرگوش‌ها را که روزها در مخفیگاه خود مشغول استراحت هستند پیدا کرده و با سرعت بسیار بالایی که دارند این حیوان زبان بسته را که زنجیره غذایی مهمی برای گونه های جانوری گوشتخوار به ویژه گرگ ها هستند را تعقیب و شکار می‌کنند.

شکار هر راس خرگوش چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تعیین شده است که شکارچیان متخلف در صورت شکار هر خرگوش باید این میزان مبلغ را به نوان ضرر و زیان به طبیعت باید به حساب محیط زیست وارد کنند و از جنبه عمومی جرم نیز قاضی رسیدگی کننده به پرونده باید رای و نظر دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 539882 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟