آخرین وضعیت جاده‌ها و بارش برف در سراسر کشور + جزئیات

به گزارش رکنا، بارش برف در نقاط مختلف کشور بسیاری از محورها را مسدود کرده و لغزندگی و برودت دما موجب کندی رفت و آمد در جاده ها شده است.

همچنین برودت هوا و لغزندگی جاده ها موجب کندی رفت و آمد در جاده ها شده است.

جاده خلخال - اسالم مسدود شد

فریدون بابایی فرماندار خلخال گفت: به علت بارش برف سنگین همراه با کولاک شدید راه اسالم به خلخال از سمت گیلان مسدود شده و به همین خاطر این جاده از سمت خلخال به گیلان نیز از ساعت ۱۹ عصر امروز مسدود اعلام شده است.

بابایی افزود: با تلاش راهداران‌، نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر و ماموران پلیس راه سرنشینان ۴۰ خودروی گرفتار در میان برف و کولاک این جاده در حوزه استحفاظی گیلان پس از چند ساعت اسکان در راهدارخانه گردنه الماس خلخال هم‌اکنون در حال انتقال به شهر خلخال هستند.

فرماندار خلخال با بیان اینکه هر لحظه بر شدت بارش برف و کولاک در جاده خلخال به اسالم اضافه می‌شود، به همه مردم توصیه کرد تا زمان آرام شدن هوا و مساعد شدن شرایط جوی از تردد در این جاده خودداری کرده و قبل از حرکت به سمت این جاده از باز بودن آن اطمینان حاصل کنند.

او با بیان اینکه گروهی از راهداران با ماشین‌آلات راهداری خلخال برای کمک به بازگشایی مسیر مسدود شده جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی گیلان عازم منطقه شده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر این راه از انتهای حوزه استحفاظی خلخال در گردنه کرمان تا انتهای حوزه‌ راهداری شهرستان تالش مسدود بوده و تا زمانی که راهداران گیلان بطور کامل راه را برف‌روبی و بازگشایی نکرده‌اند از حرکت خودروها از سمت خلخال به طرف این جاده جلوگیری خواهد شد.

تلاش برای بازگشایی راههای روستایی کهگیلویه و بویراحمد

محمد نصیری راد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه ارتباطی ۲۳۰ روستای استان از روز چهارشنبه بر اثر بارش برف و باران مسدود شده که هم اینک تلاش برای بازگشایی جاده ها ادامه دارد.

محمد نصیری راد افزود: ۹۰ درصد این روستا ها در شهرستان های بویراحمد و دنا و مابقی در بخش دیشموک کهگیلویه هستند.

او گفت: هنوز ۲ جاده ای ارتباطی یاسوج ـ اقلید و یاسوج ـ چرام تا اطلاع ثانوی مسدود است و تلاش برای بازگشایی آن ها ادامه دارد.

بر اساس گزارش ها ارتفاع برف در پی بارش سامانه بارشی روز چهارشنبه، در برخی مناطق همچون کاکان در شهرستان بویراحمد به بالای ۴۰ سانتی متر رسید.

بیشترین باران سامانه بارشی اخیر استان در شهر بوستان به میزان ۵۱ میلیمتر ثبت شده و در این مدت در شهرهای باشت۴۶.۵،یاسوج ۴۵.۸، گنجه ای ۴۰.۵، کاکان منصورخانی ۳۹ و لنده ۳۵ میلیمتر باران گزارش شده است.

هشدارجدی پلیس راه به رانندگان /بدون تجهیزات زمستانی سفرنکنید

رضا کریمی‌نژاد سرپرست پلیس راه استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: رانندگی درشرایط برفی فعالیتی سخت و پیچیده است که در صورت استفاده از تجهیزات ایمنی می‌توان بر بخشی از این شرایط غلبه کرد.

او افزود: استفاده از زنجیر چرخ در زمان تردد در معابر برفی موجب افزایش ضریب اصطکاک چرخ‌ها با سطح راه شده و در نتیجه امکان سرخوردن وسیله نقلیه در این حالت به حداقل می‌رسد.

این مقام مسئول تصریح کرد: کارکنان راهور با بهره‌گیری از تمام تجهیزات خودوریی در کنار سایر نیرو‌های امدادی در آماده باش ۱۰۰ درصدی بوده و آماده کمک رسانی به رانندگان در معابر شهری هستند.

هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد به ۳۰۲ خودروی گرفتار در برف کمک کرد

سید امان الله جهان بین مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد گفت: یش از ۱۵۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته نیز بین مسافران و خودروهای گرفتار در محورهای برفی توزیع شد.

او بیان کرد: هم اینک ۱۲ تیم پشتیبان و بیش از ۲۰ پایگاه امداد و نجات در سطح استان و مناطق و گردنه های برف گیر مشغول امدادرسانی و خدمات به مردم و شهروندان در مسیرهای ارتباطی هستند.

بر اساس گزارش ها ارتفاع برف در پی بارش سامانه بارشی روز چهارشنبه، در برخی مناطق همچون کاکان در شهرستان بویراحمد به بالای ۴۵ سانتی متر رسید.

بیشترین باران سامانه بارشی اخیر استان در شهر بوستان به میزان ۵۱ میلیمتر ثبت شده و در این مدت در شهرهای باشت۴۶.۵،یاسوج ۴۵.۸، گنجه ای ۴۰.۵،کاکان منصورخانی ۳۹ و لنده ۳۵ میلیمتر باران گزارش شده است.

میزان بارش باران در قلعه رئیسی ۳۳،امامزاده جعفر ۳۲.۵، سی سخت ۳۲،جاورده ۳۰،سرآسیاب یوسفی ۲۸،قلعه دختر ۲۴،دوگنبدان ۲۰.۴،دهدشت ۱۸.۸،چرام ۱۳ و لیکک ۳.۸ میلیمتر گزارش شده است.

ارتفاع برف در منطقه کاکان ۴۵،سی سخت ۳۰ و فرودگاه یاسوج ۱۰ سانتیمتر گزارش شده است.

برودت و سرمای شدید در مناطق سردسیری استان مصرف گاز و سایر حامل های انرژی را بالا برده است.

همچنین به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هم اینک راه ارتباطی بیش از ۲۰۰ روستا در مناطق سردسیری بویژه شهرستان های بویراحمد و دنا و بخش هایی از دیشموک کهگیلویه همچنان مسدود است.

محور یاسوج - باغچه سادات- چرام نیز به دلیل بارش سنگین برف و به دستور استاندار همچنان از شب گذشته مسدود است.

نشست اضطراری مدیریت بحران استان امروز به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد و در این نشست نیز بر اعلام آمادگی ، ایجاد هماهنگی و همکاری های بیشتر بین بخشی و همچنین استفاده از تمامی ظرفیت های بخش خصوصی و مشارکت مردمی در مناطق برف گیر بویژه روستاها تاکید شد.

۴ محور ارتباطی غآذربایجان ربی به دلیل کولاک مسدود شد

روحینا مجیدی سخنگوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت راه‌های ارتباطی استان اظهارداشت: هم اکنون به دلیل وزش باد شاهد کولاک در بسیاری در محور‌های ارتباطی استان هستیم که چهار محور ارتباطی در پی کولاک مسدود شده اند.

او ادامه داد: هم اکنون محور‌های مهاباد – سردشت، خوی – چالدران، پیرانشهر – تمرچین و مهاباد – بوکان در اثر وقوع کولاک تا اطلاع ثانوی مسدود بوده و بازگشایی این محور‌ها از طریق تلفن ۱۴۱ مدیریت راه‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

مجیدی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی و همراه داشتن زنجیر چرخ اضافه کرد: ۶۸ راهدارخانه استان آماده اسکان مسافران گرفتار در برف و کولاک بوده و مسافران می‌توانند در صورت گرفتار شدن در کولاک از طریق تلفن ۱۴۱ به نزدیک‌ترین راهدارخانه مراجعه کنند.

سخنگوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به استقرار راهداران در محور‌های ارتباطی و شریانی استان گفت: برف روبی و امدادرسانی در تمام محور‌های استان تداوم دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 537583 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟