محکومیت جالب برای عامل تخریب منابع طبیعی در اسدآباد

به گزارش رکنا ، بهزاد شاهمرادی، سرپرست اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری اسدآباد گفت: عامل تخریب منابع‌طبیعی در این شهرستان به ۲ سال حفاظت و نگهداری از درختان محکوم شد.

شاهمرادی بیان کرد: یکی از شهروندان اسدآبادی در منطقه «اُشتُرجین» این شهرستان اقدام به قطع نهال، آبیاری غیرمجاز قطره‌ای و تخریب اراضی کرده بود.

او اضافه کرد: با شکایت منابع‌طبیعی اسدآباد برای این متخلف در دستگاه قضایی پرونده تشکیل شد که قاضی این پرونده اقدام به صدور رای زیست‌محیطی برای این متخلف کرد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسدآباد افزود: قاضی این پرونده علاوه برصدور حکم خلع ید این محل، متخلف را به ۲ سال حفاظت و نگهداری ازدرختان این محل و هفته‌ای ۲ نوبت آبیاری محکوم کرد.

شاهمرادی گفت: یکی از اولویت‌های منابع طبیعی استفاده از محکومان «رای باز» عنوان کرد و گفت: افرادی که به علت تعدی به منابع طبیعی محکوم شدند از توان این افراد استفاده می‌شود تا به ازای محکومیتشان درخت بکارند.

او گفت: با توجه به اجرای طرح بوم سازگان و تلاش برای کاشت سه هزار بذر و نهال در این شهرستان امید می‌رود بتوان با همکاری مجموعه قضایی از محکومان برای پیشبرد این هدف بهره گرفت.

قرار است تا پایان سال حدود ۲ هزار هکتار جنگلکاری در استان همدان صورت گیرد که تاکنون در ۷۰۰ هکتار از عرصه‌های ملی استان همدان بذر‌های بادامک، بلوط و ارژن کاشته شده است.

عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان اسدآباد به ۵۹ هزار هکتار می‌رسد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 529955 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟