پلیس یک جوان 22 ساله بحرینی را کشت

به گزارش "د.پ.آ"، این جوان بیست و دو ساله "محمد المقداد" نام داشت که در بیمارستان محلی در بحرین جان سپرد. وی شنبه شب درحالی که بیهوش در روستایی در حومه منامه افتاده بود، پیدا شد.

یک نهاد نزدیک به مخالفان بحرینی در حساب توئیتری «۱۴ فوریه» با تأیید کشته شدن این جوان اعلام کرد؛ وی روز شنبه در نتیجه استنشاق گازهای سمی در جریان سرکوب رژیم آل خلیفه، کشته شده است.

وزارت کشور بحرین در حساب توئیتری خود نوشت: جوان بیست و دو ساله بر اثر مرگ طبیعی از دنیا رفته است.

بحرین از روز شنبه و به دنبال اعدام دو فعال سیاسی به نام های "احمد الملالی" و "علی العرب" صحنه درگیری میان پلیس و معترضان است.

اعدام این دو جوان فعال سیاسی با وجود آن صورت گرفت که بسیاری از سازمان های حقوق بشری از دولت منامه خواسته بودند که حکم آنها را تعلیق کند.

سازمان عفو بین الملل پیشتر روز جمعه با ابراز نگرانی از اجرای قریب الوقوع اعدام دو فعال سیاسی بحرینی، از شاه این کشور خواسته بود که فوراً اجرای این حکم را متوقف کند.

در همین حال، «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه حقوق ‌بشر سازمان ملل متحد نیز چندی پیش با صدور بیانیه ای از رژیم آل خلیفه خواست تا فوراً حکم اعدام این دو فعال سیاسی را لغو کرده و به اجرای قوانین بین المللی پایبند باشد.

بحرین از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون شاهد موج اعتراض های مردمی است که خواستار اصلاحات سیاسی در این کشور هستند.

به گفته فعالان بحرینی، شمار زیادی از شخصیت ها و رهبران گروه های مخالف، پزشکان، معلمان، دانش آموزان و کارمندان بخش عمومی در زندان های بحرین زندانی هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 492731 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟