این مرد طولانی ترین روزه جهان را گرفت / چه بلایی ظرف یک سال سر او آمد+ عکس

مطالعه انجام شده بر اسنادی که در مجله پزشکی Postgraduate در سال ۱۹۷۳ منتشر شده بود، داستان باورنکردنی یک مرد ۲۷ ساله اسکاتلندی را بازگو می‌کند که نشان می‌دهد او به مدت ۳۸۲ روز برای کاهش وزن خود از خوردن دست کشیده بود.

"آنگوس باربری"، نه تنها پس از طی این دوره زنده ماند بلکه در حالی که در سلامتی کامل به سر می‌برد، وزن خود را از ۲۰۶ کیلوگرم به ۸۱ کلیوگرم رساند. بنا به گفته پزشکان دانشگاه پزشکی Dundee وزن این مرد به مدت ۵ سال پس از این روزه سنگین ۸۸ کیلوگرم باقی ماند. در موردی که در سال ۱۹۷۱ در کتاب گینس ثبت شده است پزشکان نوشته‌اند: "چند سال پیش یک مرد چاق برای درمان و کاهش وزن خود مراجعه کرد. در ابتدا مورد خاصی وجود نداشت که روزه او به عنوان روزه‌ای خاص تلقی شود، اما این مرد که مشتاق بود به وزن ایده آل خود برسد روزه‌اش ادامه پیدا کرد و این روزه تبدیل به طولانی‌ترین روزه جهان شد.

این مرد از خوردن غذای جامد پرهیز می‌کرد، اما انرژی مورد نیاز بدن خود را از چربی اشباع شده و همچنین پتاسیم، سدیم و استفاده از مخمر که برای عملکرد بیولوژیکی داخل بدن ضروری است تامین می‌کرد. از این رو حرکات روده او کم شده بود و بنا به نوشته پزشکان فقط هر ۳۷ تا ۴۸ روز رخ می‌داد. سلامتی آنگوس در طول این روزه طولانی با مراجعه مدارم او به بیمارستان و انجام آزمایشات خون و ادرار بررسی می‌شد. در این گزارش آمده است: "با وجود افت شدید خون و فشار خون پایین، این بیمار احساس خوبی داشت و می‌توانست به صورت عادی راه رود."

بنا به گزارش Chicago Tribune report سرانجام آنگوس باربری اولین وعده غذایی‌اش را پس از مدت ۳۸۲ روز صرف کرد. او که در این وعده تخم مرغ پخته شده، یک تکه نان به همراه کره خورده بود به خبرنگاران گفت: "از خوردن این غذا نهایت لذت را بردم و سپس احساس سیری به من دست داد."برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 473421 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟