طوفان برق صادراتی ایران به هرات را قطع کرد

به گزارش گروه حوادث رکنا، «محمد رفیق محمودی» مسئول مطبوعاتی شرکت ملی برق هرات در مصاحبه با خبرگزاری آوای افغانستان گفت که تعمیر و بازسازی این دکل های برق، حداقل یک هفته و حداکثر 10 روز زمان می برد؛ این موضوع موجب شده است تا نیمی از ساکنین هرات به برق دسترسی نداشته باشند.

وی افزود: کار بر روی راه اندازی مجدد این دکل ها آغاز شده است.

به نوشته آوا، نبود برق سبب قطع اینترنت و مختل شدن بسیاری از امور اداری مردم هرات شده است که تا 10 روز آینده خسارات مالی زیادی برای شهروندان این شهر به بار خواهد آورد.

این در حالی است که با توجه به کاهش شدید دمای هوا، احتمال می رود برخی خانواده های بی بضاعت به جز برق، هیچ وسیله گرمایشی دیگری برای گرم کردن خانه های خود نداشته باشند.

از اوایل سال 2005 میلادی تاکنون شهر و کوچه‌های هرات در غرب افغانستان از برق وارداتی از ایران استفاده می کنند؛ این شهر جز نخستین شهرهای است به برق وارداتی دسترسی دارند.

سال گذشته نیز مسئولان انرژی برق ایران از افزایش صادرات برق به افغانستان خبر دادند و افزودند که بیشتر این برق وارداتی توسط 13 هزار خانوار افغان ساکن در مرزهای افغانستان با ایران استفاده می شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 455578 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟