احمدرضا دالوند درگذشت

به گزارش رکنا، احمدرضا دالوند از هنرمندان گرافیست و اهالی رسانه که چندی پیش به دلیل عفونت از ناحیه پا بر اثر بیماری دیابت Diabetes در بیمارستان بستری شده بود و تحت عمل جراحی قرار گرفت، ساعت 2 بامداد امروز در منزلش دار فانی را وداع گفت.

مسعود ابراهیمی از دوستان وی با اعلام این خبر گفت: عصر دیروز با کمک همه دوستان این هنرمند عزیز از بیمارستان مرخص و به منزل خود انتقال یافت و متاسفانه با وجود همراه داشتن پرستار در منزل به خاطر مشکلات و عوارض بیماری هایی که داشت در ساعات بامدادی حال وی وخیم می شود که پس از اعزام تیم پزشکی اورژانس بر بالین ایشان متاسفانه تلاش برای نجات وی بی ثمر بوده و دار فانی را وداع گفت.

دالوند

زندگی نامه استاد دالوند

احمد رضا دالوند در سال ۱۳۳۷ به دنیا آمد. وی منتقد هنری، نویسنده و پژوهشگر، تصویرگر و طراح گرافیک؛ مدیر هنری و مدیر پروژه بسیاری از روزنامه‌‌ها و ماهنامه‌‌ها بوده است. او در سال ۱۹۹۲، طراح برگزیده کتاب سال گرافیک اروپا و سپس سمپوزیوم بین ‌المللی طراحی در ژاپن شد.

دالوند با این که از سال ۱۳۷۵ طرح‌ های گرافیکی خود را به مطبوعات نداده است و در این سال‌ها کمتر در مطبوعات به عنوان مدیر هنری و مدیر پروژه حضور پیدا کرده است، هنوز خود را یک مطبوعاتی می‌دانست و تا آخرین روز زندگی اش می گفت که دلش برای کار در مطبوعات تنگ شده است.

وی با پورتال جامع علوم انسانی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و روزنامه شرق نیز همکاری می‌کرد و یکی از چهره‌های سرشناس فرهنگی هنری به حساب می‌آید.

دالوند از شاگردان مرتضی ممیز، صادق بریرانی و هانیبال الخاص بوده‌ است و فارغ‌التحصیل رشته گرافیک از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

برخی از فعالیت‌ها و آثار احمدرضا دالوند عبارتند از:

- نویسنده چندجلد کتاب برای انتشارات دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، نشر شهر و دانشگاه تهران است.

- صدها مقاله و نقد از دالوند تاکنون منشر شده‌است.

- نخستین منتقد هنر Art Art تجسمی بعد از انقلاب محسوب می‌شود.

- صدها اثر تصویر سازی او در سال‌های پس از انقلاب در مطبوعات مستقل و معتبر به چاپ رسیده‌است.

- سال ۱۹۹۲، طراح برگزیده کتاب سال گرافیک اروپا.

-طراح ممتاز سمپوزیوم بین‌المللی طراحی ژاپن ۱۹۸۹

-طراح برگزیده روزنامه یومییوری شیمبون ژاپن - ۱۹۹۰

- همکاری با مجله «ویتی ورلد» آمریکا به عنوان طراح ۱۹۸۸–۱۹۸۹

-دالوند سال‌ها در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و برخی دانشگاه‌های کشور تدریس کرده

- در مراکز متعدد فرهنگی به برپایی دوره‌های آموزش پیشرفته زیبایی‌شناسی مانند سلسله درس‌های -چشم متفکر - در فرهنگستان هنر، و همچنین در سایر مراکزهنری و فرهنگی.

- برپایی ورک شاپ‌های تخصصی: اقتصادهنر، برسی‌های تخصصی در موضوعات متنوع هنر، و …

احمدرضا دالوند در سه دهه گذشته با روزنامه‌ها و نشریات متعددی به تناوب به عنوان تصویرگر، مدیر هنری، نویسنده، و گاه به عنوان سردبیر همکاری داشته‌است.

ماهنامه‌ها:

آدینه، دنیای سخن، صنعت حمل و نقل، ایران فردا، ماهنامه فیلم، گلستانه، تدبیر، اقتصاد انرژی .

فصلنامه‌ها:

رسانه، هنرفرد،ا اقتصاد کشاورزی، جنگ نقاشی ایران

روزنامه‌ها :

جامعه، ایران، شهروند، شرق، اعتماد، نویسندگی آزاد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 443527 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟