سبحان کوچولو کجاست؟ / 17 روز از ناپدید شدن او می گذرد + عکس و جزئیات

به گزارش رکنا، 17 روزمتوالی است‌ که مردم بومی وامدادگران هلال‌احمر دو استان کهگیلویه‌ و‌ بویراحمد و چهارمحال‌و‌بختیاری در حال جست‌وجوی وجب به وجب اطراف محل ناپدید شدن سبحان هستند تا شاید بتوانند ردی از او پیدا کنند.

هدایت‌ا... هنرمند، دهیار روستای نارمه و عموی سبحان در مورد حادثه توضیح می‌دهد: «دوم اردیبهشت امسال بود که سبحان همراه با دو دوستش برای تفریح به رودخانه خرسان رفتند که ۲۰۰ متر با خانه برادرم فاصله دارد. آنها در حالی برای بازی رفتند که خانواده هیچ‌کدام‌شان از رفتن آنها به خرسان خبر نداشتند. ساعت ۱۱ صبح بود که سبحان ناپدید شد و دوستان او نیز به‌دلیل این‌که شاید ترسیده بودند تا ساعت دو بعداز‌ظهر روز حادثه هیچ حرفی در این‌باره نزدند. ساعت دوونیم بعداز‌ظهر بود که والدین سبحان از دوستانش سراغ او را گرفتند و آنجا بچه‌ها گفتند داشتیم لب رودخانه بازی می‌کردیم‌ که سبحان غیبش زد. چندساعت ما دیر خبردار شدیم در غیر این صورت جست‌وجوها را خیلی سریع آغاز می‌کردیم. بعد از اطلاع‌رسانی، امدادگران هلال‌احمر از دو استان کهگیلویه‌وبویراحمد و چهارمحال‌ و بختیاری برای جست‌وجو به منطقه آمدند. نیروهای محلی و ما، منطقه و رودخانه را بهتر می‌شناسیم و برای همین به برخی امدادگران از‌جمله غواصان می‌گفتیم ‌کدام منطقه مشکوک را جست‌وجو کنند که می‌گفتند رودخانه خروشان و خطرناک است و نمی‌توان وارد آن شد. بعضی افراد مسئول هم می‌آمدند و عکس و فیلم می‌گرفتند که این مسأله هیچ کمکی به ما نمی‌کند.»

عموی سبحان با حال درمانده‌ ادامه می‌دهد: «حجم جست‌وجوها را باید بیشتر کرد و امدادگران و غواصان اقدامات بهتر و بیشتری انجام دهند، چون ما وضعیت منطقه و رودخانه را می‌شناسیم، زودتر می‌توان به نتیجه رسید. پدر و مادر سبحان وضعیت روحی خوبی ندارند. پدر سبحان یک کارگر مظلوم است که از زمان مفقودی سبحان پا‌به‌پای امدادگران در حال جست‌وجوی منطقه است. در این مدت مردم خونگرم و مهربان دو استان ‌کمک زیادی در جست‌وجوها کردند و هرچه در توان داشتند ، گذاشتند اما چون می‌خواستند سرکار بروند، مراسم یادبودی برای سبحان برگزار کردیم تا مشکلی ایجاد نشود. ما از دولت، مسئولان نیروهای امدادی انتظار داریم توجه بیشتری نسبت به وضعیت سبحان و پدر‌ومادرش‌ که روحیه‌شان را از دست داده‌اند نشان دهند تا زودتر بحث مفقودی سبحان تعیین‌تکلیف شود.»

مثنوی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال‌و‌بختیاری با بیان این‌که جست‌وجوهای تیم‌های امدادی برای یافتن ‌کودک گمشده وارد شانزدهمین روز خود شده است، گفت: «پس از اطلاع‌رسانی و هماهنگی با هیات نجات غریق و پشتیبانی جمعیت هلال‌احمر، سه عملیات انجام شد که در هر عملیات، شش نفر از اعضای تیم غواصی و جست‌وجو و نجات حضور پیدا کرده و علاوه بر جست‌وجوی وجب به وجب منطقه، نقاط موردنظر خانواده و افراد محلی نیز مورد تجسس قرار گرفت. روز یکشنبه نیز چهار تیم شامل تیم‌های جست‌وجو نجات، آنست، سگ‌های جست‌وجوگر و تیم‌های پشتیبانی امداد و نجات نیز اعزام شدند تا مجدد و با حضور افراد خانواده، فرماندار و مسئولان محلی که آشنایی خوبی با منطقه دارند، جست‌وجوها تداوم یابد. ضمن این‌که پهپاد نیز از روی آب گشت‌زنی‌هایی انجام داده اما مسأله مهم جست‌وجوی زیر آب است که به‌خوبی این مسأله انجام شده‌است. سگ‌های جست‌وجوگر نیز در حال حاضر در حال تجسس هستند و امیدواریم در راستای تسکین خانواده اتفاق خوبی رخ دهد. عملیات جست‌وجو همچنان ادامه دارد و در صورت لزوم، از تیم پشتیبان و تیم تخصصی تهران نیز درخواست همکاری خواهد شد که البته از قبل اعلام آمادگی کرده‌اند.»

لیلا حسین زاده - گروه حوادث

کدخبر: 995375 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟