اظهارات مهم سردار حسینی درباره آمار کشته های تصادفات نوروزی

به گزارش خبرنگار رکنا، همزمان با شروع طرح ترافیکی نوروز سال 1403 از 24 اسفند ماه سال 1402، پلیس مبنی بر بیان علت های اصلی وقوع تصادفات جاده ای و همکاری سازمان های ذیصلاح با یکدیگر برای تسهیل در تردد مسافران و فرهنگ سازی های لازم در جهت ترویج قوانین راهنمایی و رانندگی که می تواند در کاهش تصادفات تاثیر گذار بوده و همچنین تعداد جانباختگان و مصدومان این سوانح را ایجاد کند هشدار های لازم اقدامات لازم را انجام داده است.

بنابر سنوات گذشته هر ساله با شروع طرح ترافیکی نوروزی پلیس راهور بنابر وظایف ذاتی خود در خصوص نظم دهی بر شد آمدی جاده های کشور و روان سازی ترددمسافران نوروزی و سفر بدون خطر و حادثه برای هموطنان و هوشیاری مردم روزانه آمار تصادفات، جانباختگان و مصدومانی که در صحنه تصادف در دم فوت کرده یا مصدوم شده اند را اعلام میکند.

در سال جدید نیز رئیس پلیس راهور فراجا از زمان شروع طرح ترافیکی نوروز 1403 یعنی 24 اسفند ماه سال 1402 و استقرار نیروهای پلیس و سازمانهای مرتبط در تمامی راه ها و جاده های مواصلاتی کشور شروع به اعلام روزانه آمار تصادفات و جانباختگان کرده که خوشبختانه تا کنون آثار کاهش نسبی  تعداد تصادفات رخ داده و جانباختگان را شاهد هستیم.

بر اساس گزارشات اعلام شده از سوی تمایم سازمانی های ذیصلاح کاهش رخ داده به دلایل متنوعی از جمله اتمام تعطیلات ابتدایی نوروز، فرهنگ سازی های مناسبی که پلیس راهور انجام داده است بوده است.

بنابر گزارش رسانه ها روز گذشته رئیس جمهور کشور ابراهیم رئیسی با حضور در «ستاد هماهنگی سفر» حوادث جاده‌ای را کاهشی دانسته اما در ادامه گفته است ما همچنان منتظر کاهش بیشتر آمار تصادفات و جانباختگان هستیم  و معتقدیم باید روزی برسد که حادثه‌ای نداشته باشیم.

اما تعدادی از رسانه ها پس از اتمام صحبت های رئیس جمهور محترم با مقایسه آمار سال 1403 نسبت به مدت مشابه سال 1402 این ادعای رئیسی را صحیح ندانسته و گفته اند بنابر گفته های رئیس پلیس راهور فراجا تعداد تصادفات و جانباختگان رو به افزایش است و پلیس نتوانسته در حوزه مدیریت سفرهای نوروزی به درستی عمل کند ، در صورتی که این مقایسه با توجه به شرایط حاکم بر جاده ها، نوع وسیله نقلیه و شرایط جسمی راننده و سرنشینان و موقعیت های جغرافیایی شهرها و تغییر الگوی سفر به دلیل مقارن بودن با ماه مبارک رمضان صحیح نبوده و آمار اعلام شده از سوی پلیس راهور فراجا تنها برای تصادفاتی است که سرنشینان آن در دم جانباخته اند .

بر همین اساس با رئیس پلیس راهور فراجا تماس گرفته واصل ماجرا را از او جویا شدیم.

اعلام نهایی آمار جانباختگان تصادفات نوروزی از سوی پزشکی قانونی

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص ادعای بیان شده در خصوص افزایش آمار تصادفات نسبت به سال گذشته و اشتباه خواندن مقایسه تعداد تصادفات و جانباختگان سوانح رانندگی به رکنا گفت: از سنوات گذشته پلیس راهور بنابر وظایف ذاتی خود موظف به اعلام روزانه تعداد تصادفات، جانباختگان و مصدومان در طرح های نوروزی بوده است تا از این طریق بتواند در اطلاع رسانی های لازم به مردم و مسئولین به درستی عمل کرده تا در صورت لزوم اقدامات لازم از سوی سازمان های مرتبط و حتی هوشیاری مسافران تاثیر گذار باشد.

سردار حسینی در ادامه با تاکید بر اعلام آمار نهایی و قطعی جانباختگان سوانح رانندگی از سوی سازمان پزشکی قانونی گفت: اعلام آمار جانباختگان سوانح رانندگی از سوی پلیس راهور تنها به افرادی تعلق دارد که متاسفانه  در صحنه تصادف در دم جانشان را از دست می دهند و این موضوع ارتباطی به آمار نهایی که پس از پایان طرح نوروزی با جمع بندی های لازم از تمامی سازمانهای مرتبط از سوی پزشکی قانونی اعلام شود نداشته و مقایسه این اعداد و ارقام به هیچ وجه درست نیست و پلی راهور فراجا نیز آن را تایید نمی کند.

لذا از تمامی رسانه می خواهیم از مقایسه آمار تعداد تصادفات و جانباختگان سوانح رانندگی نسبت به  مدت مشابه سال گذشته خوددرای کرده و منتظر اتمام طرح نوروزی و اعلام نظریه کارشناسان پزشکی قانونی باشند.

آخرین آمار جانباختگان سوانح رانندگی تا 5 فروردین ماه

سردار سیدتیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص آخرین آمار جانباختگان سوانح رانندگی از از ابتدای طرح نوروزی تا 5 فروردین ماه گفت: متاسفانه تا امرو تعداد ۴۱۷ نفر از هموطنان جان خودشان را در سوانح رانندگی ازدست داده و حدود 11هزار 392 تن مصدوم شده اند، که مهم‌ترین علل تصادفات خستگی و خواب‌آلودگی و همچنین سرعت غیرمطمئن گزارش شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه افزود: همچنین در مجموع در این ایام تعداد ۲۴۸ میلیون و ۹۱۸ هزار تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است که نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش تردد داشته‌ایم.

سردار حسینی در انتها افزود: از ۲۴ اسفند تا ۵ فروردین ۲۹ هزار خودرو به دلیل تخلفات حادثه‌ساز و یا انجام همزمان دو تخلف توقیف ساعتی و یا به پارکینگ منتقل شده‌اند.

 

 

کدخبر: 982768 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟