عدم کنترل وسیله نقلیه رکورددار تصادفات مرگبار پایتخت/ ۱۱ کشته در 7 روز گذشته

به گزارش رکنا، سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تصادفات فوتی طرح نوروزی پلیس راهور تهران بزرگ گفت:متاسفانه بخش عمده ای از تصادفات فوتی رخ داده در شهر تهران از روزهای پایانی اسفندماه تا امروز به علت  عدم توجه راننده به جلو و البته عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه مربوط می شود

کشیر ادامه داد: با بررسی تصادفات رخ داده در طرح نوروزی پلیس راهور پایتخت شاهد وقوع 11 فقره تصادف فوتی بوده ایم که 5 فقره تصادف به علت عدم توجه راننده به جلو رخ داده ، 4 فقره  تصادف  به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ، یک تصادف عبور از چراغ قرمز  و یک تصادف نیز به دلیل تغییر مسیر ناگهانی اتفاق افتاده است.

سرهنگ فیروز کشیر روز شنبه در گفت و گویی ضمن ارائه گزارشی از بررسی تصادفات فوتی طرح نوروزی ۱۴۰۳، پلیس راهور پایتخت، گفت: متاسفانه بخش عمده‌ای از تصادف‌های مرگبار رخ داده در شهر تهران از روزهای پایانی اسفندماه تا امروز به علت توجه نکردن راننده به جلو و البته ناتوانایی در کنترل وسیله نقلیه مربوط می‌شود.

وی افزود: با بررسی تصادفات رخ داده در طرح نوروزی پلیس راهور پایتخت شاهد وقوع ۱۱ فقره تصادف منجر به مرگ بوده‌ایم که پنح فقره تصادف به علت بی توجهی راننده به جلو رخ داده، چهار فقره تصادف به علت ناتوانایی در کنترل وسیله نقلیه بوده، یک تصادف عبور از چراغ قرمز و یک تصادف نیز به دلیل تغییر مسیر ناگهانی اتفاق افتاده است.

معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: متاسفانه در میان یازده تصادف منجر به مرگ رخ داده از ۲۵ اسفند پارسال تا سوم فروردین امسال سه فقره از تصادفات به موتورسیکلت‌ها مرتبط می‌شد که در این میان عبور از چراغ قرمز و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه برای موتورسیکلت سوارانی که هر سه در بیمارستان جان خود را از دست دادند، ثبت شده است.

سرهنگ کشیر در ادامه با درخواست از شهروندان برای رعایت سرعت مطمئنه در هنگام تردد در شهر، اظهار کرد: استفاده از موبایل عامل اصلی بی توجهی به جلو است که این روزها موجب تصادفات فوتی و جرحی بسیاری می‌شود.

سرهنگ کشیر

وی با اشاره به اینکه درصورت خستگی و خواب آلودگی در ساعات پایانی شب و پس از مهمانی‌های شبانه نوروز و ماه مبارک رمضان باید از رانندگی خودداری شود، از موتورسواران خواست ضمن استفاده از کلاه ایمنی و سرعت مطمئنه از تردد در تونل‌ها، خطوط ویژه و معابری که برای این کاربران ترافیکی ممنوع است، خودداری کنند.

سرهنگ کشیر با بیان اینکه عابرین پیاده در بزرگراه‌های تهران طبق آمار و ارقام پلیس راهور تهران بزرگ جان خود را به دلیل عبور از عرض بزرگراه و عدم استفاده از پل عابر از دست می‌دهند، گفت: عابران لطفا ضمن استفاده از پل عابر پیاده از معابری مانند بزرگراه‌ها که تردد در آنها با مخاطرات بسیار همراه است خودداری کنید.

معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: براساس آمار عبور از چراغ قرمز عامل بسیاری از تصادفات فوتی موتورسواران است، پس با رعایت قوانین روزهای زیبای آغازین سال نو را به کام خود و خانواده خود تلخ نکنید.

سرهنگ کشیر یادآور شد: ناتوانایی در کنترل وسیله نقلیه محصول سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، سر حال نبودن راننده است. لطفا با رعایت سرعت مجاز در معابر شهری سلامت به مقصد برسید.

کدخبر: 982537 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟