کاهش 62 درصدی جانباختگان رانندگی در سمنان

به گزارش رکنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز سه‌شنبه در ارتباط وبیناری در ستاد خدمات سفر کشور افزود: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ و همزمان با آغاز طرح نوروزی پلیس، تعداد جان‌باختگان حوادث رانندگی ۶۲.۵ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه ۴۳ دهیار روستاهای واقع در مجاورت مسیر ۶۵۰ کیلومتری بزرگراه امام رضا(ع) استقرار دارند، ابراز کرد: در این نقاط از خودروهای مجهز به چراغ گردان به‌منظور کمک به تسهیل ترددها و ایجاد امنیت روانی مسافران و زائران استفاده می‌شود.

هاشمی ادامه داد: از ۷۷۱ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های کشور ۶۶ نقطه در استان سمنان قرار دارد که با تلاش انجام شده ۳۷ نقطه برابر با ۵۶ درصد، رفع اشکال و نقص شده است.

استاندار سمنان، ایجاد نوروزگاه و نمایشگاه‌های نوروزی در ورودی شهرهای استان را یکی از راهکارهای ماندگاری و رفع خستگی رانندگان و مسافران عنوان کرد.

وی ادامه داد: ۶۹ روستای هدف گردشگری استان از آمادگی کامل برای پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی دارند.

ثبت ۲ میلیون تردد مسافران نوروزی

هاشمی با اشاره به به ثبت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد وسیله نقلیه مسافران نوروزی در جاده‌ها طی چند روز پایانی سال ۱۴۰۲، افزود: تمام اعضای ستاد خدمات سفر استان سمنان در آمادگی کامل قرار دارند و برای رفع مشکلات احتمالی اسکان زائران و مسافرانِ خودروهای حادثه‌دیده در محورهای ارتباطی استان، در مجاورت بیمارستان‌ها همراه‌سرا ایجاد شده است.

به گفته وی، با همکاری و هماهنگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و ستاد اقامه نماز استان سمنان، مجتمع های بین راهی و خدماتی در آمادگی کامل برای خدمات رسانی به مسافران هستند.

استاندار سمنان با اشاره به در اقامتگاه های رسمی استان سمنان آمادگی برای اسکان و پذیرایی از ۱۱ هزار نفر وجود دارد، اضافه کرد که اقامتگاه های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان، آمادگی پذیرش ۴۹ هزار نفر مسافر را دارند.

برای اسکان مسافران و زائران در استان سمنان یکهزار و ۱۰۶ کلاس و ۱۳۲ مدرسه توسط آموزش‌وپرورش، ۱۲ زائرسرا توسط اوقاف و امور خیریه و ۲۵۵ واحد تأسیسات گردشگری اقامتی از جمله هتل، اقامتگاه سنتی، اقامتگاه بوم‌گردی، مهمان‌پذیر، خانه مسافر در ایام نوروز ۱۴۰۳ برای ارائه خدمات اقامتی فعال است.

ظرفیت رسمی اقامتی استان در گذشته هفت هزار نفر بود اما امسال به بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش‌یافته است و در حوزه اسکان غیررسمی نیز استان ظرفیت اقامت بیش از ۲۰ هزار نفر را دارد و با احتساب ظرفیت اسکان اضطراریِ ۱۸ هزاری نفری شهرداری‌ها و ستاد بحران، در تعطیلات نوروزی آمادگی برای اسکان ۴۹ هزارنفر شب در استان سمنان مهیا است.

به منظور ارائه خدمات و راهنمایی گردشگران، مسافران و زائران ۷۴ پایگاه اطلاع‌رسانی در سطح استان توسط میراث فرهنگی، هلال‌احمر، شهرداری‌ها و نیروی انتظامی در ورودی شهرها ایجادشده است.

در استقبال از بهار ۲۷ موزه استان شامل موزه‌های مردم‌شناسی، موزه آب، موزه‌های خصوصی و موزه‌های تاریخی و طبیعی، میزبان گردشگران و مسافران در استان سمنان هستند. برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی آیین‌ها و سنت‌های استان سمنان، ۲۰ نوروزگاه در سراسر استان با برنامه‌های آیینی، موسیقی محلی، و نوروزخوانی، به اجرای برنامه‌های متنوع گردشگری و فرهنگی به صورت روزانه می پردازند.

نوروز ۱۴۰۳ تعداد ۱۸ فروشگاه صنایع‌دستی و ۱۵ نمایشگاه صنایع‌دستی با ۲۰۰ غرفه در ورودی شهرها، درون شهرها، برخی هتل‌ها و نوروزگاه ها در ایام نوروز دایر است که ضمن معرفی و عرضه محصولات صنایع‌دستی استان رونق اقتصادی را برای هنرمندان به همراه دارد.

استان سمنان ۶۹ روستای هدف گردشگری و منطقه نمونه گردشگری دارد.

 

کدخبر: 981805 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟