مرگ مرد جعبه ای پس از 71 سال

به گزارش رکنا، پل الکساندر مرد آمریکایی که تقریبا 71 سال از زندگی خود را در دستگاه بزرگ و سنگینی به نام «ریه آهنی» گذرانده، در 77 سالگی درگذشت. او پس از ابتلا به ویروس فلج اطفال در سن شش سالگی در سال 1952 از گردن به پایین فلج شد. در ادامه این بخش از نمناک درباره پل الکساندر و بیماری او می خوانید.

در سال 1952 بیماری فلج اطفال در آمریکا شیوع یافت، در همین زمان پل الکساندر که کودکی 6 ساله بود، از گردن به پایین فلج شد، پزشکان پل را تحت جراحی و در ریه آهنی که نوعی ونتیلاتور یا دستگاه تنفس مصنوعی است، قرار دادند. این دستگاه پل الکساندر را زنده نگه می داشت زیرا یک محفظه بسته و نفوذناپذیر است که اکسیژن را از طریق فشار منفی به داخل می‌کشد و ریه را وادار به انبساط می‌کند تا بیمار بتواند نفس بکشد.

 

پل الکساندر

الکساندر برای دوره‌های زمانی کوتاه می توانست خارج از دستگاه دوام آورد اما با بالا رفتن سن، بیشتر در دستگاه آهنی خود محدود شد و در یک مرکز درمانی زندگی می کرد. بیماری پل مانع از موفقیتش نشد و او به دانشکده حقوق رفت و به یک وکیل تبدیل شد. الکساندر با دهانش به تلفن پاسخ می‌داد، با استفاده از خودکاری که به چوب پلاستیکی متصل بود و با دندان‌هایش فشار می‌داد، می‌نوشت یا تایپ می‌کرد.

کدخبر: 980540 ویرایش خبر
لینک کپی شد
میترا خرسند
آیا این خبر مفید بود؟