ثبت بیش از ۱۳۳ هزار مزاحمت تلفنی با آتش نشانی مشهد در 11 ماهه گذشته

به گزارش رکنا، حمیدرضا کافی‌نیا مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد  در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه آتش‌نشانی مشهد ۵۶ ایستگاه عملیاتی در سطح شهر دارد که ایستگاه ۵۶ هفته گذشته بهره‌برداری شد، اظهار کرد: این سازمان بالغ بر ١٧٠٠ نیروی سازمانی در قالب اداری و عملیاتی دارد که بیش از ١٠٠ خدمت در سازمان آتش نشانی صورت می‌گیرد.

وی افزود: میانگین امدادرسانی به حریق در سال جاری ۴ دقیقه و ٣٣ ثانیه بوده که میانگین کشوری آن از بین ۴ تا ٧ دقیقه است. همکاران ما تلاش می‌کنند تا تایم طلایی جهانی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود ۶٣ عملیات داشته‌ایم که میانگین سالانه آن ٢١ هزار عملیات است، ادامه داد: روزانه بیش از ٢ هزار تماس تلفنی داریم و در سال جاری بیش از ١٣٣هزار تماس تلفنی مزاحمی و ٢٩٨ هزار تماس تلفنی اشتباه داشته‌ایم.٢٢درصد کل تماس‌ها مزاحمت بوده و ۵٠ درصد آن اشتباهی بوده است.

در ادامه این نشست کافی‌نیا با اشاره به اینکه در سال جاری ١٢١ هزار آموزش شهروندی و ١۴ هزار نفر داوطلب آتش نشان خانم و آقا را آموزش داده‌ایم، گفت: در بهار امسال بانوان آتش نشان در مکان‌های که آتش نشانی مانند ورودی شهر مشهد، بوستان غدیر و ... مستقر هستند، استفاده خواهد کرد.

۸۰ ساختمان ناایمن اخطار ایمنی دریافت کردند

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد با بیان ارائه خدمات آتش نشانی اظهار کرد: بازدید‌های آتش نشانی از ۶٠ روز به ٢۴ ساعت رسیده است. در ماه گذشته همایش بزرگ آتش نشان داوطلب و مسابقه ایمن باش در باغ مشهد ویژه کودکان برگزار شد و هدف ما از برگزاری مسابقه ایمن باش آموزش به کودکان بود.

وی ادامه داد: لایحه جامع ایمنی نیز در حال تصویب است که امیدواریم در سال آینده لایحه جامعه ایمنی برای تمام اماکن را به تصویب برسانیم.

کافی نیا با اشاره به اهمیت سازمان نظام مهندسی در ایمنی ساختمان ها، تاکید کرد: ساختمان‌های فعلی سطح شهر گا‌ها دچار نواقص ایمنی هستند وسازمان بازدید‌های لازم را انجام تذکرات آمده است و آمادگی خود را اعلام کرده تا این ساختمان‌ها را ایمن سازی کند. همچنین راهکار‌های متفاوتی نیز ارائه داده این تا گواهی‌های ایمنی برای این ساختمان‌ها صادر شود.

کافی‌نیا در ادامه با اشاره به بازدید‌های سال آینده از ساختمان‌های سطح شهر تاکید کرد: بالغ بر ٨٠ساختمان در مشهد اخطار ایمنی دریافت کردند.

وی با اشاره به احداث ساختمان فرماندهی سازمان آتش‌نشانی گفت: این اتفاق یکی از کار‌های مورد نیاز این حوزه بوده است و امیدواریم در سال جدید شاهد این باشیم که به ساختمان جدید نقل مکان کنیم.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد با بیان ارائه خدمات آتش نشانی ادامه داد: اولین مرکز ایمنی سلامت کشور در مشهد افتتاح شد و همکاران ما می‌توانند از آن استفاده کنند.

کافی‌نیا با اشاره به اینکه همکاران در سازمان آتش‌نشانی در چهارشنبه آخر سال به حالت آماده باش هستند، گفت: امیدواریم همچون سال‌های گذشته سال ایمن و با حداقل حادثه را داشته باشیم. از خانواده‌ها خواستارم که در این شب فرزندان را در کنار خود داشته باشند. متاسفانه طی هفته گذشته دو مورد حادثه جرحی داشتیم.

کدخبر: 978686 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟