تردد کامیون‌ در راه‌های خلخال به گیلان در تعطیلات نوروز ممنوع شد

به گزارش رکنا، سیدجواد یحیی‌زاده در جلسه ستاد خدمات سفر خلخال با اعلام این خبر گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت باید نسبت به تعطیلی واحدها و کارگاه‌های تولید و دانه‌بندی شن و ماسه در این ایام اقدام کند تا کامیون های حامل شن و ماسه در ایام یاد شده تردد نکنند.

وی خانه تکانی شهری از سوی شهرداری، استقبال از بهار، استقبال از نخستین میهمانان نوروزی در مبادی ورودی و اجرای برنامه‌های آئینی و سنتی در روستاها را برنامه‌های پیش‌بینی شده برای نخستین روزهای نوروز در این شهرستان برشمرد.

رئیس ستاد خدمات سفر خلخال با پیش بینی ورود انبوه مسافران ، میهمانان و گردشگران نوروزی به این شهرستان، از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست برای تهیه برنامه‌های خبری و معرفی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهرستان تلاش کنند.

یحیی‌زاده در ادامه برخورد ارشادی به جای صدور برگه جریمه به رانندگان خاطی، افزایش نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی فروش کالا و ارائه خدمات جهت رفاه حال مسافران، آماده‌باش اعضای ستاد خدمات سفر، تامین و توزیع ارزاق عمومی مورد نیاز مردم و گردشگران خواستار شد.

وی همچنین بر لزوم فعالیت نانوایان در ایام نوروز، تعمیر و بازسازی تجهیزات روشنایی معابر شهری و روستایی و افزایش گشت‌های انتظامی برای پیشگیری از سرقت واحدهای مسکونی خالی تاکید کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خلخال نیز در این جلسه گفت: سالانه بطور میانگین بیش از سه میلیون مسافر و گردشگر از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی این منطقه بازدید می‌کنند که بخش مهمی از این سفرها مربوط به تعطیلات نوروز است.

علی درویشی با اشاره به افزایش گردشگران ایام تعطیلات نوروزی به این شهرستان در سال‌های گذشته اظهار کرد: ورود تعداد زیادی گردشگر به این شهرستان در تعطیلات نوروز در پیش رو پیش‌بینی می‌شود.

وی وجود ۱۲۰ کیلومتر مرز مشترک با استان گیلان، برخورداری از جاده‌های زیبا و جنگلی خلخال به اسالم، پونل،ماسوله و ماسال،وجود مناطق نمونه گردشگری الماس ، چشمه ازناو ، چشمه میرعادل بولاغی اندبیل ، امامزاده عبدالله کلور ، جاده زیبای خلخال به شاهرود ، آبشارهای بلند و زیبا و آبگرم معدنی را از جاذبه‌های طبیعی این منطقه عنوان کرد.

درویشی گفت: واقع شدن بیش از ۵۰ درصد از روستاهای هدف گردشگری استان اردبیل در این شهرستان از جمله روستای با بافت تاریخی کزج ، روستای هدف گردشگری نمهیل ، برندق و خمس و همچنین وجود مناطق باستانی هم چون قلعه گیلوان، کاروانسرای چنارلیق، کاروانسرای شاه‌عباسی و بنای چهار گوش؛ خلخال را به یکی از شهرستان های گردشگرپذیر استان اردبیل و کشور تبدیل کرده است.

 

کدخبر: 978567 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟