بازداشت مادر و خاله دختر 2 ساله پس از مرگ مرموزش در تهران / ماجرا چه بود؟

به گزارش رکنا،24 آذر امسال دختر 2 ساله‌ای بعد از انتقال از خانه‌ای در محله پاسداران به بیمارستانی در تهران توسط خانواده‌اش، باتوجه به تلاش پزشکان فوت کرد. مادر او در تحقیقات پلیسی مدعی شده بود که وی بعد از دعوا در بازی با پسرخاله 5 ساله‌اش افتاده، سرش به کف اتاق خورده و همین باعث مرگ وی شده است.

همچنین خاله کودک نیز گفته‌های مادر او را در ارتباط با مرگ وی تایید کرد اما بررسی ماموران نشان ‌داد که آثاری ناشی از صدمه به جمجمه کودک وجود ندارد. لذا با دستور بازپرس جنایی، قرار شد کارشناسان پزشکی‌قانونی درباره مرگ او اعلام نظر کنند تا این‌که 2 روز پیش کارشناسان پزشکی قانونی اعلام کردند مرگ این کودک براثر مسمومیت با متادون بوده است.

با دستور قضایی مادر و خاله کودک فوت‌شده بازداشت و روز گذشته برای تحقیقات به شعبه اول بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شدند. ابتدا مادر کودک فوت‌شده در اظهاراتش گفت: از دماوند به خانه خواهرم در تهران آمده و مهمانش بودیم. شوهرخواهرم معتاد بود و شربت متادون مصرف می‌کرد اما انگار اشتباه کرده و بطری حاوی متادون را روی فرش کنار بخاری جا گذاشته بود. هنگام بازی میان پسر 5 ساله خواهرم و دختر 2 ساله‌ام، بطری سر خورده و کنار بخاری افتاده بود. نفهمیدم چطور دخترم آن بطری را برداشت و محتویات آن را نوشید. وقتی بطری را در دستش دیدم، تازه فهمیدم در آن متادون بوده که نوشیده است.

وی افزود: فکر نمی‌کردم حالش بد شود. گفتم شاید حالا که اشتباهی آن را نوشیده، روی او اثری نداشته باشد. او بعد از بازی خوابید و روز بعد که برای صبحانه دادن به دخترم سراغش رفتم، بیدار نمی‌شد، او را بیمارستان رساندیم که فوت کرد. ترسیده بودم و نمی‌دانستم چه کاری باید انجام دهم. به دروغ گفتم بچه‌ها بازی کردند و به سر دخترم آسیب وارد شده است. فکر نمی‌کردم با این کار به دردسر بیفتم.  

همچنین خاله دختر فوت‌شده نیز در اظهاراتش گفت: شوهرم نقاش ساختمان است و به متادون اعتیاد دارد. نمی‌دانم چرا آن روز شربت متادون را در اتاق جا گذاشته بود. او خانه نبود و خواهرزاده‌ام اشتباهی آن را نوشیده بود که باعث مرگش شد و از ترس‌مان دروغ گفتیم.

محسن اختیاری، بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت‌: این دو خواهر در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

کدخبر: 972542 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟