مرگ سوزناک زن کاشانی در آتش سوزی هولناک خانه اش + جزییات

به گزارش رکنا، روح‌الله فدایی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان اظهار کرد: صبح امروز چهارشنبه شهروندان در تماس با ۱۲۵، آتش‌سوزی در یک منزل مسکونی به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی را گزارش کردند که بلافاصله تیم‌های عملیاتی از ایستگاه‌های یک و چهار  آتش‌نشانی، به محل اعزام شدند.

وی افزود: متأسفانه آتش‌نشانان پس از ورود به منزل با جسم بی‌جان یک خانم سالمند۷۰ ساله روبرو شدند که از ناحیه دست و پا نیز دچار سوختگی شده بود.  پس از بررسی‌های اولیه عامل آتش‌سوزی بخاری گازی تشخیص داده شد و  استنشاق دود نیز باعث فوت این شهروند شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، تصریح کرد: فرارسیدن فصل سرما همواره با مرگ‌ خاموش شهروندان در اثر استنشاق گاز همراه است که اختلال در خطوط گازرسانی و نشت گاز در خانه‌ها، استفاده نادرست از لوله‌های گاز، کمبود تهویه در خانه و عدم تعویض و تعمیر لوله‌های قدیمی باعث انباشت گاز در فضای بسته و گازگرفتگی خانگی است.

وی بر پیشگیری از گازگرفتگی تأکید کرد و گفت: مسیر تهویه هوا در محلی که وسیله گرمایشی قرار دارد، باید وجود داشته باشد. نصب صحیح دستگاه‌های استاندارد و دستگاه‌های دودکش دار از دیگر موارد ایمنی است زیرا استفاده از دستگاه‌هایی که شعله باز دارند، خطرناک است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، گفت: روزنه‌های ورود و خروج جریان هوا را نباید مسدود کرد و به تهویه هوا در اتاق خواب باید توجه ویژه داشت. از نصب آبگرمکن در حمام، روشن کردن شعله‌های اجاق‌گاز در آشپزخانه نیز خطرساز است و باید از آن خودداری کرد.

فدایی تأکید کرد: رعایت مسائل ایمنی و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها برای آگاهی مردم از خطرهای گاز مونوکسیدکربن یا قاتل خاموش، در کاهش آمار فوتی‌ها در فصل سرد سال بسیار مؤثر است.

کدخبر: 968594 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟