فیلم و جزییات آخرین وضعیت راه های کشور در 24 ساعته گذشته / مسافران بخوانند

به گزارش رکنا: بنابر اعلام سازمان هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی به کشور از روز 3 دی ماه هشدارهای لازم در این خصوص از سوی سازمان های مرتبط مانند هواشناسی، پلیس راهور و راهداری اعلام شد تا مردم با اطلاع از وضعیت راهها اقدام به سفر های ضروری کنند.

در این گزارش روندی از انسدادی های راه ها و جاده های برفی و نوع عملکرد پلیس راهور را می خوانیم.

بارش شدید برف در محورهای مواصلاتی خرم آباد 5 دی ماه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از بارش برف در محورهای الیگودرز و محور خرم‌آباد به بروجرد خبر داد.

مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با اشاره به آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی لرستان در پی ورود سامانۀ بارشی اظهار داشت: بارش برف در محورهای الیگودرز و محور خرم‌آباد به بروجرد جریان دارد.

وی با بیان اینکه تمام محورهای اصلی لرستان باز و تردد برقرار است، افزود: بارش برف را از بامداد امروز در محور خرم‌آباد به بروجرد، بروجرد به اراک و محور نورآباد به نهاوند شاهد هستیم.

دیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با تأکید به عملیات برف‌روبی در محورهای این استان، عنوان کرد: مه‌گرفتگی و بارش برف در محور بروجرد به اشترینان و محور بروجرد در گردنۀ هیراب جریان دارد.

وی با اشاره به آماده‌باش 400 راهدار با 280 ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سبک و سنگین در 38 پایگاه جاده‌ای لرستان، بیان کرد: 5000 کیلومتر از محورهای این استان برف‌گیر است.

شیروانی گفت: مردم قبل اقدام به سفر در تماس با سامانۀ شبانه‌روزی 141 از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه‌های لرستان مطلع شوند و نکات ایمنی و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

لحظات نفس گیر امداد رسانی مامورین پلیس راهور به مردم 5 دی ماه

نمونه های کوچکی از فدارکاری های پلیس راهور در روزهای برفی شهرهای کشور را میبینید.

در پی شروع بارش های شدید برف در بیشتر استان های شمالی و غربی کشور ماموران پلیس راهور به امداد رسانی و کمک به خودروها و مردم گرفتار شده در برف و کولاک رفتند.

مامورانی که علاوه بر حفاظت از جان مردم، ایمنی در تردد شهروندان و انظباط بخشی به آمد و شدی در روزهای بحرانی به کمک عوامل امدادی، نجات و مردم می آیند.

در این فیلم نمونه های کوچکی از  ایثارگری ها و از خودگذشتگی های پلیس راهور را میبینید که در شهرهای غربی ایران رخ داده است.

قبل از سفر هشدارهای پلیس راهور را جدی بگیرید تا در راه نمانید

علی رغم هشدارهای سازمان هواشناسی و پلیس راهور مبنی بر خودداری از سفرهای غیر ضروری روز گذشته شاهد گرفتار شدن تعدادی از مسافرین در جاده ها و معابر شهری بودیم که با اقدامات سریع نسبت به رفع مشکلات پیش آمده وارد عمل شدیم.

سردار حسینی در خصوص شرایط ترافیکی و گرفتار شدن تعدادی از مسافران در جاده های شمالی کشور گفت: روز گذشته علی رغم هشدارهای سازمان هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی شدید به کشور پیش‌بینی می‌شد که در ساعت های ابتدایی شروع بارش برف با اختلاتی در عبور و‌ مرور خودروها مواجه شویم، لذا پلیس راهور بر همین اساس هشدارهای لازم را اعلام و از ورود تعداد زیادی وسیله نقلیه بدون تجهیزات زمستانی به جاده‌های کوهستانی و برفگیر جلوگیری کرد.

ریس پلیس راهور فراجا در ادامه افزود: پس از شروع بارش در جاده ها و اختلال در تردد خودروها بدلیل شدت بارش برف و کولاک ناگزیر به ایجاد محدودیت و بستن مبادی ورودی راههای پرخطر ازجمله هراز، چالوس، بزرگراه تهران شمال شدیم و در مرحله بعد سعی کردیم با کمک سازمان راهداری و امداد ابتدا نسبت به خارج کردن خودروهای گرفتار شده اقدام و پس از ان نسبت به ایمن سازی راه و در گام بعدی بازگشایی جاده ها   تمهیدات لازم را اجرا کنیم

سردار حسینی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در هیچ انسدادی در راههای کشور وجود نداشته است.

با توجه به اعلام هواشناسی یک سامانه بارشی از فردا وارد کشور شده و برای اغلب استان‌های کشور هشدار سطح نارنجی صادر شده لذا هموطنان عزیز همچنان از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت لزوم از همراه داشتن تجهیزات زمستانی داخل خودرو اطمینان داشته باشند و قبل از شروع سفر از وضعیت راه و جاده از طریق سامانه راهور ١٢٠ و ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ های کشورمطلع شوند.

امدادرسانی به 60 نفر حادثه دیده در گردنه سخوید یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از امدادرسانی به بیش از 60 نفر حادثه دیده در گردنه سخوید و محورهای مواصلاتی در پی بارش برف و گیر افتادن خودرو‌ها در جاده‌ها خبر داد.

محمد عشقی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار کرد: با آغاز بارش سنگین برف و کولاک در جاده‌های مواصلاتی استان، با تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر و تیم امداد و نجات کوهستان تفت به بیش از ۱۲ خودروی گرفتار در گردنه سخوید امدادرسانی شد.

وی افزود: پنج امدادگر و نجاتگر در قالب دو تیم عملیاتی با استفاده از یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودرو کمک‌دار در گردنه سخوید به امدادرسانی به ۶۰نفر حادثه دیده از برف و باران پرداختند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: همشهریان از رفتن به ارتفاعات و روستا‌ها خودداری کنند و در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث، در هر ساعت از شبانه روز با شماره ۱۱۲ تماس برقرار کنند.

عشقی تصریح کرد: از مردم استان و مسافران درخواست داریم در این شرایط بارش برف،کولاک، لغزندگی محور‌های مواصلاتی و جاده‌های کوهستانی از سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنند و اگر ناگزیر به تردد بودند از نظر فنی خودروی خود را بررسی کرده و زنجیر چرخ، مواد غذایی و لباس گرم را به همراه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات امدادرسانی همچنان با حضور تیم‌های امدادی در سطح جاده‌ها ادامه دارد و تیم‌های امدادی هلال احمر در حالت آماده باش قراردارند.

تلاش ماموران راهور برای در امان ماندن مردم از برف

این روزها شاهد فداکاری ها و سختی های کار ماموران خدوم پلیس راهور در جاده و معابر برف گیر هستیم.

مامور  پلیس راهور در آذربایجان شرقی برای امدادرسانی به مردم گرفتار در برف و کولاک حاضر شدند و با تمام توان اقدام به بازگشایی مسیر و برای تردد مردم می کنند.

این اقدامات پلیس راهور قابل تقدیر بوده و برای این عزیزان آرزوی تندرسی و سلامتی می کنیم.

گرفتار شدن خودروها در گردنه دهستان ییلاقی یزد به علت بارش برف 6 دی ماه

گرفتار شدن خودروها در گردنه دهستان یبلاقی "سخوید" تفت یزد به علت بارش برف را میبینید.

در این فیلم گرفتار شدن خودروها در گردنه دهستان یبلاقی "سخوید" تفت یزد به علت بارش برف را میبینید.

روز 7  دی ماه

بر اساس اعلام پلیس راه کشور در حال حاضر در برخی از محورهای استان‌های اصفهان، البرز، مرکزی، تهران، همدان، فارس، قم، کرمان، لرستان، یزد، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خوزستان با بارش برف و باران همراه است.

همچنین پلیس راه کشور اعلام کرد: در حال حاضر ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین-کرج-تهران (حدفاصل مهرویلا، پل فردیس تا پل کلاک و در ادامه گرمدره) و محورشهریار-تهران (میدان معادن) وجود دارد.

بر اساس اعلام پلیس راه کشور در حال حاضر محور قدیم خرم آباد – پلدختر مسدود است.

همچنین در استان چهارمحال و بختیاری امروز محور کوهرنگ (گردنه چری و شاه منصوری) بازگشایی شده است.

 

کدخبر: 967195 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟