کمین مرد 400 میلیونی برای مردان هوسران در سایت های ازدواج موقت + جزییات

به گزارش رکنا، «در تلگرام با یک کانال ازدواج موقت آشنا شدم. پس از صحبت با ادمین آن، هزینه معرفی را که ۲ میلیون تومان بود، واریز کردم و پس از معرفی به آن خانم، قرار شد وجهی به مبلغ ۵ میلیون تومان برای او واریز کنم تا قرار گذاشته شود. بعد از واریز وجه، آن خانم پیام داد و ساعت قرار ملاقات را گفت. پس از یک ساعت تماس گرفت و گفت یک سری وسیله خریداری کرده که هزینه‌اش یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌شود. واریز کنید و خبر دهید تا آدرس را بگویم. من هم واریز کردم؛ ولی الان یک هفته گذشته و هیچ خبری نیست!». این بخشی از قصه «آرش» است؛ پسر جوانی که یک روز از خواب بیدار و متوجه شده عضو یک کانال تلگرامی با عنوان ازدواج موقت است و با توجه به محتوای کانال و ادعای اینکه در هر شهری باشید، می‌توانید خیلی محرمانه فردی را برای ازدواج موقت داشته باشید، مورد اخاذی واقع شده و حالا مردد است قید پولش را بزند تا آبرویش نرود یا پایش برای شکایت به دادسرا باز شود.

کانال‌های فیک برای کلاهبرداری از مردان

قصه آرش بهانه‌ای شد تا موضوع را از رئیس دادسرای ویژه فضای مجازی مشهد پیگیری شود. فرزاد بهشتی توندری می‌گوید: درباره کانال‌های موسوم به ازدواج موقت، پرونده‌های متعددی در دادسرای فضای مجازی تشکیل شده و با متهمان هم بر حسب مورد و جرم ارتکابی اعم از کلاهبرداری ، پولشویی و تحصیل مال از طریق نامشروع برخورد صورت می‌گیرد.

وی عنوان می‌کند: در حدود ۹۰ درصد این پرونده‌ها، کانال‌ها و گروه‌های موسوم به ازدواج موقت که از لفظ صیغه‌یابی نیز استفاده می‌کنند، واقعیتی به این نام وجود  ندارد و صرفاً فردی که عموماً مرد است، با معرفی خود به عنوان زن آماده ازدواج موقت، پولی از افراد دریافت می‌کند؛ اما چنین مسئله‌ای در واقعیت وجود ندارد. فردی که مورد بزه قرار می‌گیرد، هم می‌تواند از طریق حقوقی طرح دعوا کرده و هم می‌تواند برای شکایت تحت عنوان کلاه‌برداری به دادسرای ناحیه۷  (دادسرای ویژه جرایم سایبری و فضای مجازی) مراجعه کند.

ردزنی مرکز کانال‌ها در یک شهرستان مرزی

رئیس دادسرای ویژه فضای مجازی مشهد با بیان اینکه مرکز این افراد در یکی از شهرستان‌های استان است و بیشتر افرادی هم که دستگیر می‌کنیم، مربوط به این شهرستان هستند، ادامه می‌دهد: این کار برای افرادی که در آن شهرستان اقدام به چنین اعمالی می‌کنند، تبدیل به یک شغل شده و آن‌ها را تحت عنوان «شرکتی» می‌شناسند.

بهشتی توندری می‌گوید: در این سه سال اخیر که مسئولیت این دادسرا را برعهده دارم، برخوردهای زیادی با این افراد انجام شده؛ ولی با تغییر شیوه کلاه‌برداری و عوض کردن پاتوق‌هایشان به کار خود ادامه می‌دهند. اوایل سال ۱۴۰۰ در پی شکایت‌هایی که مطرح شد، از این شهرستان ۱۵ متهم را دستگیر کردیم. در ادامه، این افراد پاتوق‌هایشان را به اطراف شهر مشهد منتقل کردند و در سال ۱۴۰۱ نیز اطراف مشهد دو خانه تیمی دیگر از این افراد متلاشی شد و الان هم موضوع در قالب پرونده جدیدی در دستور کار پلیس فتاست.

پرونده‌های پولشویی در پوشش ازدواج موقت

پولشویی اصطلاحی اقتصادی و به معنای تبدیل سود حاصل از اقدامات غیرقانونی و خلاف به ظاهری مشروع است تا  به این طریق پول شسته شده وارد چرخه اقتصادی شود.  این طور که معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان می‌گوید، گردانندگان کانال‌های موسوم به ازدواج موقت هم از این ترفند استفاده می‌کنند.

وی بیان می‌کند: یکی از پرونده‌ها در این زمینه ۳۳ شاکی داشت. وقتی موضوع را بررسی کردیم، در پاتوقشان یک دستگاه پوز(کارتخوان)  کشف شد. بررسی‌های بیشتر نشان داد این دستگاه در یک بازه زمانی کوتاه ۷۰۰ میلیون تومان تراکنش مالی داشته است. افراد وقتی از طریق این کانال‌ها و گروه‌های موسوم به ازدواج موقت می‌خواهند با کسی رابطه برقرار کنند، باید ابتدا وجهی را واریز کرده و این پول‌ها به کارتی که به نام متهم نیست، واریز می‌شود (برای اینکه شخص ردیابی نشود) و سپس این پول باید به گونه‌ای شست‌وشو شود که این کار به وسیله کارتخوانی که در این پاتوق کشف شد، صورت می‌گرفته است.

بهشتی توندری توصیه می‌کند: افراد باید هم در زمینه حفاظت فضای مجازی خود برای عضو نشدن ناخواسته در این گروه‌ها و کانال‌ها مراقبت و پیشگیری لازم را انجام دهند و هم فریب مطالب و محتواهای این گروه‌ها را نخورند و در دامشان نیفتند.

اخاذی از پسر جوان ۲۴ ساله با تهدید به آبروریزی

رئیس دادسرای ویژه فضای مجازی مشهد ادامه می‌دهد: یکی از پرونده‌های ما مربوط به شکایت پسر جوانی حدود ۲۴ ساله است که از طریق این کانال‌ها مورد سوءاستفاده قرار گرفته و ۴۳۷ میلیون تومان برای این افراد واریز کرده بود.

ماجرا از این قرار است که او با تصاویر واهی که برایش ارسال کرده بودند و با وعده ازدواج موقت، ابتدا مبلغی را واریز کرده بود تا رابطه‌ای را آغاز کند در حالی که اصلاً چنین امری وجود نداشته است. پس از آن متهمان در دفعات مختلف با تهدید به اینکه آبروی او را پیش خانواده‌اش می‌برند و فاش می‌کنند که این فرد دنبال چنین مسائلی است، از او اخاذی کرده بودند و او هم برای حفظ آبرو هر بار مبلغی را که درخواست می‌شده، برایشان واریز می‌کرده است.

بهشتی توندری عنوان می‌کند: با ورود به این پرونده متوجه شدیم زنی در این گروه وجود ندارد و گروهی از مردان برای اخاذی اقدام به چنین کارهایی کرده‌اند. این افراد از طریق گوشی‌های خاص و نرم‌افزار، صدای خودشان را تبدیل به صدای زن می‌کنند و از این طریق طعمه‌های خود را به دام می‌اندازند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در پایان توصیه می‌کند: افراد برای پیشگیری از عضو شدن در گروه‌های ازدواج موقت باید تنظیمات امنیتی خود را در پیام‌رسان‌ها (بیشتر تلگرام) طوری تنظیم کنند که همه کاربران نتوانند آن‌ها را در گروه‌ها و کانال‌ها عضو کنند.

کدخبر: 965816 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟