دزدان هالیوودی به دام پلیس افتادند + عکس و جزئیات

به گزارش رکنا، همه‌چیز ناگهانی رخ داد. راننده تاکسی منتظر پیداکردن یک مسافر دیگر بود تا سفرش به‌سمت پایتخت را آغاز کند، اما ناگهان چند خودرو پلیس آژیرکشان او و خودرویش را محاصره کردند و شبیه فیلم‌های هالیوودی ، مأموران مسلح از خودرو‌ها پیاده شدند. لحظاتی بعد نیز دو مسافر را کت بسته درون خودروهایشان انداخته و صحنه را ترک کردند.

البته دستگیری سریع و خشن دو متهم در حوالی پایانه مسافربری چندان ناگهانی نبود و مأموران انتظامی، از مدتی قبل تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دو متهم را آغاز کرده بودند و با اقدامات خود این افراد را پیش از فرار از مشهد شناسایی و دستگیر کردند.

شکایت یک تاجر

پرونده اعضای این باند سرقت با شکایت یک تاجر پارچه در مشهد کلید خورد. شاکی موضوع کلاهبرداری با هک اکانت شبکه اجتماعی خارجی‌اش را این‌گونه به پلیس اعلام کرد که چندی پیش فردی بانفوذ به یکی از شبکه‌های اجتماعی‌اش به مخاطبان او دست یافته و پس از ارتباط با این افراد، خودش را به جای تاجر جازده و اعلام کرده که به مشکل مالی خورده است. متهم از هر کس تقاضای واریز مبالغی بین هفت تا ده‌میلیون تومان را کرده بود که در این میان، تعدادی از افراد بدون توجه به اینکه حساب اعلامی به نام شاکی نیست، مبالغی را واریز کرده بودند.

با مطرح‌شدن موضوع اخاذی از مخاطبان این فرد، موضوع با دستور سرهنگ احمد نگهبان، رئیس پلیس مشهد، به‌طور ویژه در دستورکار گروهی از کارشناسان پایگاه سوم پلیس فتای مشهد قرار گرفت.

ردزنی تا یک روستا در توس

کارشناسان پلیس فتا با بررسی سرنخ‌های دیجیتالی به جامانده متوجه شدند که با یک باند روبه‌رو هستند و تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کردند. مأموران با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی، یکی از متهمان را در محدوده یکی از روستا‌های بولوار توس ردزنی کردند.

گروه رسیدگی‌کننده پرونده در یک عملیات پیچیده، چهارده ساعت بعد با استفاده از مهندسی اجتماعی، متهم را در محدوده منطقه قاسم‌آباد دستگیر کرد. وی در همان بازجویی‌های اولیه در رویارویی با ادله پلیس دو همدستش را که تبعه خارجی‌اند، معرفی کرد و بررسی‌ها نشان می‌داد که همدستانش در حال فرار از شهر مشهد به‌سمت استان‌های مرکزی کشور هستند.

پیش از فرار

در ادامه این عملیات با هماهنگی‌های لازم قضایی، بلافاصله گروه واکنش سریع پایگاه سوم پلیس فتای مشهد دو عضو دیگر این باند را در محدوده پایانه مسافربری در حال سوارشدن به یک تاکسی بین‌شهری به مقصد تهران دستگیر کردند.

متهمان در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بودند، اما در رویارویی با ادله و مستندات دیجیتالی به دست آمده که نقش آن‌ها را در این کلاهبرداری نشان می‌داد، به کلاهبرداری با ترفند فیشینگ با استفاده از ربات‌های تلگرامی آلوده اعتراف کردند.

ماجرای لینک‌های آلوده

در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که متهمان با طراحی لینک مشاهده سهام عدالت متصل به ربات تلگرامی، شهروندان را به باز کردن لینک اینترنتی جعلی ترغیب و با هدایت طعمه‌هایشان به صفحه فیشینگ، حساب کاربران را خالی و بعضا با استفاده از نصب بدافزار با عناوین (سهام من، عدالت همراه، ابلاغیه الکترونیکی) روی گوشی شاکیان، اقدام به ارسال پیامک انبوه از طریق ربات به شماره خطوط مختلف در سراسر کشور می‌کرده‌اند.

با تحقیقات تکمیلی در این رابطه تاکنون ۵۷ مال‌باخته که با همین شگرد کلاهبرداری شده‌اند، شناسایی و تحقیقات برای دیگر مال‌باخته‌ها با هماهنگی مقام قضایی در آزمایشگاه پلیس فتا ادامه دارد.

کدخبر: 938308 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟