ارسال جعبه‌ای پر از عنکبوت و سوسک‌ زنده برای یک زن و شوهر!

به گزارش رکنا، کارمندان فروشگاه «ای بی» یک زوج اهل ماساچوست را با استفاده از روش‌هایی مانند فرستادن عنکبوت‌ و سوسک‌ زنده به‌ خانه‌شان به وحشت انداختند.

دیوید و اینا اشتاینر با انتقاد از «ای بی» در نشریه تجارت الکترونیکی خود، خشم مدیران ارشد این شرکت را برانگیختند.

اینا اشتاینر در مورد شکایتی که ای‌بی علیه رقیبش یعنی آمازون تنظیم‌ کرده بود، مقاله‌ای انتقادی نوشت؛ اما نیم‌ساعت بعد، دوین ونیگ، مدیرعامل وقت فروشگاه، در پیامی به مدیر ارشدی دیگر گفت: «اگر قصد از پا درآوردن او (اینا اشتاینر) را داری، الان وقتش است.»

آنچه در هفته‌های بعدی پیش آمد، یک کمپین آزارواذیت بی‌امان بود که طی آن، اشتاینرها را با پیام‌های تهدیدآمیز بمباران کردند، آدرس منزل‌شان را با اعلانیه‌هایی درباره میهمانی و حراج لوازم در اینترنت گذاشتند و بسته‌های عجیب‌وغریب و تهوع‌آور به درِ خانه‌شان تحویل دادند.

از جمله تاکتیک‌های ارعاب می‌توان به ارسال جعبه‌ای پر از عنکبوت و سوسک‌ زنده، ارسال تاج گل برای جنازه ، ماسک خوک خونین و کتابی در مورد کنار آمدن با مرگ همسر اشاره کرد.به‌گفته دادستان، مغز متفکر پشت این طرح پرپیچ و تاب، جیمز باو، مدیر ارشد ایمنی و امنیت ای‌بی در آن زمان بود.

در نهایت، جیمز باو جزو ۷ کارمند سابق ای بود که به اتهامات وارده در این پرونده اعتراف کردند. باو به حدود ۵ سال زندان محکوم شد. یک مدیر سابق دیگر به نام دیوید هارویل نیز باید ۲ سال را در زندان سپری کند.

وزارت دادگستری ایالات متحده ای‌بی را به اقداماتی چون تعقیب، دستکاری شهود و ممانعت از اجرای عدالت محکوم کرد. بااین‌حال به‌گفته دادستانی ایالات‌ متحده در ماساچوست، ای‌بی توافق کرده است که با پرداخت 3 میلیون دلار جریمه و رعایت برخی شرایط، تمامی پیگردهای قانونی علیه این شرکت متوقف شوند.

 

کدخبر: 963466 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟