بازداشت کلاهبردار حرفه ای جعل رسید و اسناد در فضای مجازی

به گزارش رکنا، سردار کارآگاه ولیپور گودرزی رئیس پلس آگاه تهران در خصوص بازداشت کلاهبردار حرفه ای فضای مجازی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره کلاهبرداری مشابه به شیوه خرد اموال شهروندان در فضا مجازی و ارائه رسید جعل، رسیدگی به موضوع در دستورکار تیم زبده ای از کارآگاهان اداره 13 پلس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست طی تحقیقات به دست آمده از مالباخته متوجه شدند این شهروند در مرداد ماه سال جاری یک دستگاه تلفن همراه را به قمت 190 میلیون ریال در یک از سایت خرده فروش اینترنت آگهی کرده و پس از تماس فرد که مدعی خرید تلفن همراه بوده قرار ملاقات حضور با وی می گذارد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: شاکی پس از دریافت رسید انتقال وجه و تحویل تلفن همراه متوجه می شود که رسید دریافت جعل بوده و مبلغ به حساب وی واریز نشده است.

سردار ولیپور گودرزی تصریح کرد: با تجمع پرونده های مشابه و پالایش اطلاعات به دست آمده در نهایت هویت و مخفیگاه این کلاهبردار در جنوب غرب تهران شناسایی و در ادامه پس از هماهنگی های قضائی در مخفیگاهش دستگیر و به اداره 13 پلیس آگاهی تهران انتقال یافت.

رئیس پلس آگاه تهران بزرگ در ادامه بیان داشت: متهم در تحقیقات اولیه ضمن اعتراف به جرم مرتکب شده اظهار کرد: اموال به سرقت رفته را به مالخر برای اوراق و فروش میفروخته و پول حاصل از آن را نیز به حساب یکی از اقوامش واریز می کرده است.

رئیس پلس آگاه تهران عنوان کرد: کارآگاهان در ادامه موفق شدند با استفاده از روش های میدانی و اطلاعات گسترده مخفگاه مالخر و همدست سارق را شناسایی و آن ها را در 2 عملیات غافلگرانه و منسجم در غرب و شرق استان تهران دستگیر کردند.

و در پایان با بیان اینکه متهمان به 20 فقره کلاهبرداری به همین شیوه اعتراف کردند، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانون هر 3 متهم برای تکمیل تحقیقات بیشتر و کشف جزئیات پرونده در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

 

 

 

کدخبر: 959256 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟