جریمه استفاده از چراغ زنون چقدر است؟

به گزارش رکنا، چند سالی است بسیاری از کمپانی های مطرح در دنیا برای رقابت در جذب مخاطبین و پیروز شدن در نبرد بازار روز به دنبال تغییراتی در سیستم روشنایی خودرو های خود هستند، اما دسته ی دیگری از زنون ها نیز وجود دارند  مانند زنون های غیر فابریکی یا همان زنون هایی که در بازار یافت می شوند این دسته از زنون ها را می توان به راحتی بر روی انواع خودرو های داخل ایران نصب کرد و از نور بی نظیر آنها لذت برد. ضمن اینکه برای استفاده و نصب این گونه لامپ های زنون در خودرو های داخل کشور نیازی به هیچ گونه تغییرو دست بردن در سیستم  چراغ خودرو نیست و باید به صورت کاملا فابریک به سوکت چراغ خودرو متصل شود.

اما در واقع استفاده از چراغ زنون خودرو برای افرادی که در شب ها تردد می کنند ممکن است ایجاد اختلال در دید راننده خودروی مقابل کرده و تمرکز آنها را در رانندگی گرفته و باعث تصادف شود.

بنابر اعلام پلیس راهور هر خودرویی که اقدام به نصب اینگونه از چراغ ها که معروف به زنون هستند کنند به گونه ای که برای دیگر رانندگان ایجاد مشکل در روند رانندگی شان بکند متخلف محسوب شده و پس از توقیف جریمه ای 100 هزار تومانی برای آنها ثبت خواهد شد.

کدخبر: 959002 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟