پیکر دختر 7 ساله در کانال ری- ورامین پیدا شد

به گزارش رکنا، پس از حدود ۴۸ ساعت تلاش و جستجوی نیروهای آتش‌نشانی ، پیکر دختر 7 ساله‌ای که 13آذر ماه حین بازی در محدوده‌ سه شنبه بازار شهر قیامدشت به کانال انتقال پساب ری ورامین سقوط کرده بود، پیدا شد.

حسین ترکاشوند گفت: پیکر سحر هشت ساله برای طی مراحل قانونی و اداری به سازمان پزشکی قانونی انتقال یافت.

این مسئول با تسلیت مجدد فوت این دختر بچه هشت ساله و ابراز همدردی با خانواده وی، از تلاش های تمام مسئولین و عوامل امدادی و انتظامی از جمله رییس حوزه قضایی، بخشدار، فرماندهان و پرسنل ایستگاههای آتش نشانی منطقه هشت و شهرهای قیامدشت، پاکدشت و تهران، کلانتری ۱۷۴، بسیج ۳۳۷، اورژانس و دستگاههای خدمات رسان شهر قیامدشت قدردانی می کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که با ایمن سازی کانال آب ری - ورامین در محدوده شهرستانهای ری، پاکدشت و ورامین شاهد این حوادث ناگوار نباشیم.

ترکاشوند روز گذشته از ایمن سازی  حدود یکهزار و ۸۰۰ متر از طرفین  محدوده کانال آب ری- ورامین در محدوده این شهر خبر داده گفته بود: این کار که جزو وظایف اداره کانال های وزارت نیرو است، صرفا در جهت تامین امنیت شهروندان و  پیرو تاکیدات رییس حوزه قضایی بخش خاوران توسط شهرداری قیامدشت صورت می گیرد.

پس از سه روز تلاش شبانه روزی آتش نشانان و نیروهای مدیریت بحران در قیامدشت پیکر بی جان «سحر سامانی» دختر هشت ساله قیامدشتی که روز سه شنبه در کانال آب ورامین - ری سقوط کرده بود، پیدا شد.

سال ۱۳۶۰ خورشیدی کانال انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت ورامین افتتاح شد؛ بیشترین طول این کانال در شهرستان ری واقع شده و با گذشت زمان و افزایش وسعت و جمعیت این شهرستان بخش هایی از این کانال که در مجاورت مناطق مسکونی قرار گرفته بدون حفاظ باقی مانده است؛ در واقع این کانال انتقال پساب تهدیدی بالقوه برای اهالی مناطق به ویژه کودکان محسوب می شود و فقط در ۲ سال اخیر شاهد غرق شدن چهار کودک چهار تا ۱۲ ساله در کانال عباس آباد بوده ایم.

 

کدخبر: 953297 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟