راه‌ های جلوگیری از سرقت طلا در خانه / این هشدارها را جدی بگیرید

به گزارش رکنا، میان انواع و اقسام دارایی‌های مختلف، تقریبا هیچ چیز ارزشمندتر از طلا و جواهرات نیست. خرید طلا و جواهرات گرانبها سرمایه‌گذاری مطمئنی است؛ زیرا ارزش آن‌ها معمولا روز‌به‌روز افزایش می‌یابد. از طرف دیگر بسیاری از این اقلام ارزش معنوی نیز دارند و به‌عنوان ارث یا هدیه دریافت شده‌اند؛ بنابراین غیر‌قابل جایگزین هستند. متاسفانه طلا یکی از اهداف اصلی سارقانی است که وارد منزل شما می‌شوند. بنابراین باید از همین الان چاره‌ای برای جلوگیری از سرقت طلا بیاندیشید. در این مقاله راه‌های جلوگیری از سرقت طلا در منزل را می‌خوانید. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

برای افزایش امنیت خانه و جلوگیری از سرقت طلا بر فناوری‌های مدرن سرمایه‌گذاری کنید

قبل از هر چیز توصیه می‌کنیم بر قیمت ردیاب شخصی مخفی سرمایه‌گذاری کنید و آن را همراه طلا و جواهرات خود قرار دهید تا در صورت سرقت آن‌ها، بتوانید سریعا سارق را به دام بیاندازید. همچنین یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از سرقت طلا در منزل این است که یک یا دو دوربین امنیتی خریداری کرده و آن‌ها را در نزدیکی ورودی خانه خود نصب کنید. با نصب دوربین، دید واضحی از اطراف خانه در هر زمانی خواهید داشت؛ زیرا معمولا برنامه‌هایی روی تلفن‌های هوشمند دارند که می‌توانید از هر نقطه‌ای در جهان به آن دسترسی داشته باشید.

ضمن اینکه صرفا وجود دوربین می‌تواند جلوی ورود سارقان را بگیرد. به کارگیری روش‌های سنتی‌تر امنیتی مانند دزدگیر نیز توصیه می‌شود. دزدها نمی‌خواهند توجه دیگران را به حضورشان در خانه جلب کنند؛ بنابراین یک زنگ هشدار بلند همسایه‌ها را از وقوع سرقت آگاه می‌کند و باعث می‌شود که سارق پا به فرار بگذارد.

برای جلوگیری از سرقت طلا، طلای خود را در جاهای غیرقابل پیش‌بینی پنهان کنید

در یک نظرسنجی که توسط NBC News انجام شد، 75 درصد از سارقان گفتند اتاق خواب اولین جایی است که در هنگام سرقت به جست‌وجو می‌پردازند. جواهرات یکی از آخرین اقلامی است که هنگام آماده شدن برای مراسم و مهمانی خاصی پوشیده می‌شود و به همین دلیل اغلب در نزدیکی سایر لوازم ضروری کمد لباس قرار می‌گیرد. در نتیجه وجود طلاها در چنین جاهای قابل پیش بینی سرقت را سریع‌تر می‌کنند.

ترجیحا گاو صندوق حاوی طلاهای خود را در مکانی غیرمنتظره مانند انباری آشپزخانه یا زیر جعبه‌هایی در کمد و حمام قرار دهید. همچنین بهتر است یک گاوصندوق خانگی کوچک برای جواهراتی که روزمره استفاده می‌کنید. علاوه‌بر این، نصب ردیاب شنوددار در گاوصندوق باعث افزایش امنیت این وسیله می‌شود. به‌طورکلی شنود تلفن همراه و دارایی‌های دیگر باعث افزایش سطح دسترسی به وسیله خواهد شد.

برای جلوگیری از سرقت طلا در منزل طوری وانمود کنید که همیشه کسی در خانه است

به‌عنوان یک قاعده کلی، سارقان اغلب به دنبال خانه‌هایی می‌گردند که خالی به نظر می‌رسند. به همین دلیل حضور یک نفر به‌طور‌قابل‌توجهی احتمال ورود به خانه را کاهش می‌دهد. طبق تحقیقات، تقریبا 60 درصد سرقت‌ها در ساعات روز اتفاق می‌افتد؛ زیرا سارقان تصور می‌کنند که ساکنان در طول روز برای کار یا مدرسه خانه را ترک می‌کنند. قاعدتا نمی‌توانید همیشه در خانه باشید تا از سرقت جلوگیری کنید اما می‌توانید اقدامات خاصی را انجام دهید که نشان از حضور شخصی در خانه داشته باشد.

پارک خودرو جلوی خانه، روشن گذاشتن یک چراغ یا تلویزیون روشن همه می‌توانند کمک کنند. همچنین باید اقداماتی را برای مراقبت از املاک خود انجام دهید؛ حتی اگر ویلایی دارید که صرفا در مواقع خاصی از سال به آن سر می‌زنید. یکی از مهم‌ترین کارها این است که از به اشتراک‌گذاری سفرهای خود و ترک خانه در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید. عکس‌های رسانه‌های اجتماعی از جمله خریدهای جدید و گران‌قیمت، به‌عنوان چراغ سبزی برای مجرمان عمل می‌کنند.

 

 

کدخبر: 947638 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟