جزییات اعدام حسین بلور و 4 همدستش / باندشان بین المللی بود + عکس

به گزارش رکنا، روزنامه کیهان در 24 آبان 66 در این باره نوشت: 5 قاچاقچی حرفه‌ای و بین‌المللی به حکم دادسرای انقلاب اسلامی مشهد و تأیید دادگاه عالی و تنفیذ شورای‌عالی قضایی، از مصادیق بارز مفسد فی‌الارض تشخیص داده شده و اعدام شدند.

به گزارش خبرنگار کیهان حکم صادره در مورد قاچاقچیان ساعت 6 بامداد 24 آبان 66 در حضور صدها نفر از مردم مشهد که فریاد می‌زدند مرگ بر قاچاقچی، در محل پنج راه پایین خیابان مشهد که از اماکن توزیع و پخش مواد‌مخدر و تردد افراد معتاد به شمار می‌رود به اجرا درآمد. اعدامیان از قاچاقچیان حرفه‌ای و عاملین توزیع مواد‌مخدر بودند و اکثرا با باندهای بین‌المللی قاچاق مواد‌مخدر در ارتباط بودند.

یکی از آنها حسین معروف به حسین بلور اهل و ساکن مشهد بود. او در سال 36 یک‌بار به جرم خرید و فروش 35 کیلوگرم تریاک به حبس ابد محکوم شد، اما همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی از زندان گریخت و به همکاری با قاچاقچیان بین‌المللی مواد ادامه داد تا اینکه به جرم حمل 20 کیلوگرم هروئین دستگیر و این بار به اعدام محکوم شد.

اعدامی دیگر محمد 72 ساله اهل و ساکن مشهد بود. وی دارای 5 فقره محکومیت کیفری ازجمله خرید 8 کیسه تریاک و 12 کیلو هروئین و فروش و توزیع آنها بین تعداد دیگری از قاچاقچیان حرفه‌ای بود. امیر 34 ساله اهل و ساکن مشهد  نیز دیگر اعدامی بود که فعالیت گسترده و مستمری در امر توزیع مواد‌مخدر به‌طور مسلحانه داشت. او به اتهام وارد کردن حداقل 110 کیسه تریاک و 30 کیلوگرم هروئین و همراه داشتن 3قبضه سلاح گرم به اعدام محکوم شده بود. عبدالمحمد 35 ساله اهل و ساکن افغانستان چهارمین اعدامی بود که به جرم فعالیت وسیع و گسترده در خرید و فروش مواد‌مخدر به‌طور مسلحانه و به‌صورت باندی، شرکت در حمل و توزیع و وارد کردن 110 کیسه تریاک، 50 کیلو هروئین و شروع به توزیع آن و همچنین شرکت در واردکردن سلاح و مهمات محکوم شد.

رضا 29 ساله اهل زورآباد ساکن مشهد، پنجمین اعدامی بود که به جرم فعالیت چشمگیر در امر تهیه و توزیع مواد‌مخدر، شرکت در وارد کردن چندین کیسه تریاک و فروش 4 کیلوگرم هروئین و همکاری مستمر با قاچاقچیان حرفه‌ای بین‌المللی به اعدام محکوم شده بود.

کدخبر: 946611 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟