فیلم / چگونه از وضعیت کارت سوخت ، گذرنامه ، خلافی خودرو ، یارانه ، کارت ملی و توقیف خودرو آگاه شویم + جزییات

به گزارش رکنا، در این ویدیو قصد داریم روش‌های استعلام وضعیت صدور گذرنامه ، خلافی خودرو، کارت ملی ، کارت سوخت، یارانه و توقیف خودرو را معرفی کنیم.

خلافی خودرو

برای استعلام خلافی خودرو باید به سایت rahvar120.ir مراجعه کنید یا کد 17 رقمی کارت خودرو را به 1101202020 ارسال کنید.

در استعلام خلافی خودرو در راهور ۱۲۰ به احراز هویت، ثبت شماره موبایل و کد ملی مالک خودرو نیاز دارید. با انتخاب این روش می‌توانید جزئیات کامل هر خلافی (مکان، زمان، نوع و عکس تخلف) را مشاهده کنید و علاوه بر این می‌توانید مبلغ خلافی‌ ها را به صورت گروهی یا موردی پرداخت کنید.

پس از پرداخت، مبلغ خلافی‌ها به صورت آنی تسویه می‌شود.

گذرنامه

افرادی که برای اولین بار می خواهند گذرنامه بگیرند باید باید ابتدا به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنندو پس از طی مراحل اداری و ثبت احراز هویت، گذرنامه شما در دست ارسال قرار می‌گیرد.

برای استعلام وضعیت گذرنامه خود باید از طریق اپلیکیشن پلیس من اقدام کنید یا کد #110* را بگیرید، سپس شماره یک را انتخاب کنید و سپس گزینه شماره دو (خدمات در دست اقدام) و سپس شماره یک (پلیس +10)، و شماره چهار (وضعیت مدارک) و نهایتا شماره 3 (گذرنامه)؛ توجه داشته باشید که داشتن کد ملی الزامی است.

کارت ملی

جهت استعلام وضعیت ارسال کارت ملی باید به سایت ncr.ir مراجعه کنید یا کد #4*6090* را شماره گیری کنید و سپس شماره یک را وارد کنید.

صدور کارت ملی هوشمند به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است و توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت همچنین کاهش مراجعه مستقیم مردم به ادارات دولتی و سهولت و سرعت انجام کار در فضای مجازی از ویژگی‌های کارت ملی هوشمند است.

کارت سوخت

از طریق najatracking.post.ir یا ارسال شماره خودرو به 110120202040، که نتیجه استعلام به شما پیامک داده می‌‍شود.

یکی از ساده‌ترین روش‌های پیگیری کارت سوخت از طریق اینترنت، وبسایت خدمات الکترونیکی پلیس است. شما می‌توانید در این وبسایت علاوه‌بر پیگیری کارت سوخت، از خدمات مختلفی مانند پیگیری گواهینامه ، درخواست گواهی سو پیشینه و حتی صدور خلافی خودرو نیز بهره‌مند شوید. با این حال در نظر داشته باشید که این وبسایت فقط میزان خلافی را برای شما نشان می‌دهد و برای پرداخت آن، باید از سرویس پرداخت خلافی خودرو آیتول استفاده کنید.

یارانه

برای متوجه شدن وضعیت یارانه باید به سایت refahi.ir مراجعه کنید.

یارانه نقدی در ایران نام مخصوصی است که برای برنامه‌های کمک مالی دولت به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه استفاده می‌شود. یارانه نقدی با هدف حمایت از افراد کم‌درآمد و محروم شکل گرفته‌اند و در داخل کشور و حتی در برخی از کشورهای دیگر نیز توجه ویژه‌ای به آن‌ها شده است

توقیف خودرو

به طور کلی توقیف خودرو با دو انگیزه و به دو شکل متفاوت صورت می گیرد: توقیف فیزیکی خودرو و توقیف قانونی خودرو.

برای استعلام باید شماره خودرو را به 30005353 ارسال کنید که بعد از آن نتیجه به شما ارسال خواهد شد.

 توقیف قانونی خودرو: این نوع توقیف یکی از روش های ایجاد انگیزه و اعمال فشار بر شخص مدیون می باشد تا از این طریق شخص نسبت به رفع بدهی خود اقدام نماید. به این ترتیب، شخص مدیون توانایی فروش خودرو و یا انتقال آن به غیر را ندارد. این امر معمولا زمانی صورت می گیرد که شخصی به دیگری مدیون (هر نوع دینی را شامل می شود به طور مثال مهریه و یا چک و سفته) بوده و توقیف خودرو از سوی وی انجام شده است.

 

کدخبر: 944325 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟