قتل مرد جوان با 17 ضربه چاقو در خیابان صفا تهران / کری خوانی اینستاگرامی پایان گرفت + عکس

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از 28 اردیبهشت ماه سال 1400 به دنبال وقوع درگیری دسته جمعی میان چند اوباش در خیابان صفا در  محله تهران نو آغاز شد. در آن درگیری که که با عربده کشی ادامه داشت مهرداد 28 ساله با ضربه های چاقو به سوی یکی از اوباش حمله کرد و مبین 35 ساله در خون غلتید.

 شاهدان بلافاصله با اورژانس تماس گرفتند اما ماموران اورژانس پس از معاینه مبین اعلام کردند وی به خاطر بریدگی چند شریان اصلی و حیاتی در دم جان سپرده است.

جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل و با بررسی فیلم های دوربین مداربسته در خیابان، مهرداد به عنوان عامل جنایت بازداشت شد.

اعتراف به جنایت به خاطر کل کل اینستاگرامی

 مهرداد که چند سابقه کیفری در پرونده اش دارد به درگیری با مبین به خاطر کری خوانی در اینستاگرام اعتراف کرد.

در این میان همسرمبین چند استوری را به پلیس ارائه داد که نشان می داد همسرش از سوی مهرداد در فضای مجازی چند بار تهدید به قتل شده بود.

مهرداد تحت بازجویی قرار گرفت وگفت :مدتی بود مهدی با دوست صمیمی ام به نام فرشاد درگیر شده و آنها قبلا  چند بار با هم دعوا کرده بودند. تا اینکه من به طرفداری از دوست صمیمی ام در فضای اینستاگرام چند استوری گذاشتم. من میخواستم مبین را ادب کنم به همین خاطر  در استوری های اینستاگرام کری خوانی کردم و مبین را مخاطب قرار دادم  و به او گفتم:«تو زندان رفته ای و ادعای گنده لاتی داری اما جرات نداری با من روبه رو شوی».

این متهم درتشریح جزییات درگیری ادامه داد: چند روز از  گذاشتن این استوری ها گذشته بود که دوست هایم با من تماس گرفتند و گفتند مبین قصد دارد برای درگیری سراغم بیاید. من در محل بودم که یکباره با او روبه‌رو شدم.او دستهایش را با زره پوشانده و همراه خودش چند شمشیر و قمه داشت.او به سمتم حمله کرد و  من برای دفاع از خودم چاقویی  را که پسر عمویم در دست داشت از او گرفتم و ۱۷ ضربه به مبین زدم. همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد. باور کنید قصد کشتن او  را نداشتم .من برای دفاع از خودم ناچار چاقوکشی شدم.

در خواست قصاص

با اعترافهای متهم سابقه‌دار وی به بازسازی صحنه جرم  پرداخت و برایش کیفرخواست صادر شد.

مهرداد در شعبه 13دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد.

در ابتدای جلسه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و گفت: که پدر قربانی که در زندان قزالحصار است از طرف خودش و نوه خردسالش درخواست قصاص را مطرح کرده است. از این رو برای مهرداد تقاضای صدور حکم قصاص دارم.

در دادگاه

سپس متهم روبه روی قضات ایستاد و در تشریح جزییات ماجرا گفت: من و مبین هر دو سابقه کیفری داشتیم اما خصومتی با هم نداشتیم  و قبلا هرگز با هم درگیر نشده بودیم. من به هواخواهی از دوست صمیمی ام فرشاد  با مبین درگیر شده بودم  .او چندبار مرا تهدید کرده بود. حتی مقابل محل کارم در خیابان چراغ برق رفته و صاحبکارم را تهدید کرده بود.همین موضوع باعث شد از محل کارم اخراج شوم.به همین خاطر کینه او را به دل داشتم.ولی من قصد درگیری و کشتن او را نداشتم و   فقط می‌خواستم در فضای مجازی و با استوری ها ی اینستاگرم کری خوانی کنم  .

وی ادامه داد: آخرین بار دوستانم من تماس گرفتند و گفتند مبین  قصد دارد  با شمشیر و قمه سراغم بیاید که ترسیدم. من از وقتی با مبین درگیر شده بودم همیشه چاقو همراه داشتم. وقتی مبین و دوستانش سر رسیدند او با شمشیر بزرگی که تیغه آن حدود 40 سانتیمتر بود  به سمتم حمله کرد. من هم از ترسم چندین ضربه به او زدم.من مجبور به دفاع بودم و اگر او را نزده بودم ممکن بود در آن دعوا کشته شوم.چاقویی که با آن به مقتول ضربه زدم متعلق به خودم بود و پسرعمویم در این ماجرا تقصیری نداشت.

با پایان دفاعیات متهم، قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

کدخبر: 943500 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟