بازداشت ۷۵۵ تبعه خارجی در مرز

به گزارش رکنا ، رضا شجاعی   اظهار داشت: در ۷۲ ساعت گذشته مرزداران منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان در راستای حراست از مرز و جلوگیری از ورود غیرقانونی اتباع کشور‌های بیگانه، حین پایش منطقه موفق شدند ۳۸۵ نفر از اتباع افغانستانی را که بدون توجه به محدوده حریم ممنوعه مرزی قصد ورود به عمق خاک کشور داشتند را در مرز‌های مشترک ایران با افغانستان دستگیر کنند.

وی افزود: همچنین مرزبانان هنگ مرزی سراوان نیز ۳۷۵ نفر از اتباع غیرمجاز که علی‌رغم هشدار‌های مأمورین مرزی سعی داشتند به عمق خاک کشور پاکستان متواری شوند را با اقدام سریع و قاطع در مرز‌های مشترک ایران با پاکستان دستگیر کردند.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اتباع خارجی برای ورود، اقامت و خروج از کشورمان باید از طریق مبادی قانونی اقدام کنند در غیر این صورت با آنان برخورد شده و پس از تحویل به مراجع ذی‌صلاح از کشور طرد خواهند شد.

وی گفت: مرزبانی برابر قانون مقابله با تردد و اقامت غیرقانونی اتباع بیگانه غیرمجاز در سیستان و بلوچستان را به صورت جدی در دستور کار دارد تا اثرات سوء و معضلات اجتماعی این پدیده به ویژه بزهکاری‌های مربوطه را مدیریت کند.

سرهنگ پرویز قاسم زاده  با تقدیر از تلاش همه نیرو‌های انتظامی و امنیتی در دستگیر اتباع غیرمجاز در سطح کشور اظهار داشت: تعداد هشت هزار و ۵۳۰ تبعه افغانستانی که در اقصی نقاط کشور به دلایلی همچون ورود غیرقانونی، اقامت غیرقانونی و یا پایان اعتبار گذرنامه دستگیر شده بودند، طی ۷۲ ساعت اخیر از طریق دروازه گذر مرزی «میلک» منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان به کشور افغانستان انتقال داده شدند.

 

کدخبر: 940447 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟