عملیات ویژه پلیس برای دستگیری سارقان جیب بر در کشور + جزییات

 به گزارش رکنا، سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی فراجا روز یکشنبه اظهار داشت: در راستای کنترل و کاهش جیب بری در سطح استان‌های هدف، طرح مقابله با سارقان جیب بر، در مهر ماه امسال به مدت دو روز با همکاری پلیس پیشگیری به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: تلاش کارآگاهان با اجرای این طرح منجر به دستگیری اعضای چند باند جیب بر و همچنین کشفیات قابل توجهی شد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: با توجه به شلوغی و ازدحام جمعیت در مراکز خرید و ایستگاه های مترو و اتوبوس‌ها عده‌ای با سوء‌استفاده از این شرایط عمدتا در قالب گروه های ۳ یا ۴ نفره و در مواردی به صورت انفرادی اقدام به سرقت به شیوه جیب بری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شگردهای مختلف تمرکز از قبیل ضربه (تنه زدن) و مطرح کردن برخی موضوعات اجتماعی آغاز گفت‌وگو و تمرکز شخص مورد نظر را کاهش داده و در همین زمان سارق اصلی اقدام به سرقت اموال داخل جیب افراد از قبیل گوشی تلفن همراه، وجوه نقد و مواردی از این دست می‌کنند.

سردار قنبری به شهروندان توصیه کرد، از حمل و جابه جایی وجوه نقد زیاد و اسناد و مدارک معتبر و اشیای با ارزش در مواقع غیر ضروری جدا خودداری کنند.

این مقام ارشد انتظامی همچنین توصیه کرد که در اماکن عمومی و معابر شلوغ به حرکات فیزیکی اطرافیان خود دقت کنند و در صورت برخورد یا رفتار غیر طبیعی افراد دقت کافی کرده و ضمن حفظ خونسردی مراقبت بیشتری از اموال همراه خود داشته و در صورت امکان مراتب را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

کدخبر: 939218 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟