مغز خودروها را می فروختند + جزییات از پرونده ای عجیب

به گزارش رکنا ، چند روز قبل مردی سراسیمه خود را به کلانتری شهرک فراجای مشهد رساند و در میان ذوق و استرس تصویری از یک دستگاه آی سی یو (کامپیوتر خودرو) را در سایت دیوار گوشی تلفن همراهش به افسران دایره تجسس نشان داد و گفت: این کامپیوتر متعلق به خودروی سمند من است که مدتی قبل مورد دستبرد سارقان قرار گرفت. ماموران انتظامی نیز پس از دقت نظر درباره ادعاهای مرد میان سال به درستی اظهارات وی پی بردند و بلافاصله با راهنمایی و دستورات سرهنگ محمد فیاضی (رئیس کلانتری) وارد عملیات نفوذی شدند و به عنوان خریدار با آگهی دهنده مذکور قرار صوری گذاشتند. جوان آگهی دهنده که مدعی بود نصاب کامپیوتر است برای نصب و فروش کامپیوتر (آی سی یو) به محل قرار آمد، اما ناگهان خود را در محاصره نیروهای انتظامی دید و در حالی کامپیوتر خودروی سمند را تحویل افسران دایره تجسس داد که ۵ دستگاه کامپیوتر دیگر نیز از بازرسی خودروی وی کشف شد. با انتقال این جوان ۲۵ ساله به مقر انتظامی تحقیقات از وی زیر نظر سروان سیفی (رئیس دایره تجسس کلانتری) آغاز و مشخص شد که نصاب مذکور در زمینه تعمیرات برق خودرو فعالیت دارد .او در بازجویی‌ها گفت: کامپیوترها را از فردی هایما سوار به مبلغ ۷ تا ۸ میلیون خریداری می‌کنم و آن ها را برای نصب و فروش در سایت دیوار آگهی می‌دهم. سپس به مبلغ ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان به متقاضیان می‌فروشم .  در پی اعترافات وی، این پرونده حساسیت ویژه ای یافت و در شعبه ۲۰۴ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد توسط قاضی سجادی مورد رسیدگی قضایی قرار گرفت. مقام قضایی که پس از مطالعه دقیق ماجرا پی به اهمیت موضوع زنجیره‌ای سرقت تا فروش کامپیوترها برده بود بی‌درنگ دستورات محرمانه‌ای برای ریشه یابی باند مالخران صادر کرد و به این ترتیب گروهی از افسران دایره تجسس کنکاش‌های تخصصی را آغاز کردند و از نصاب کامپیوتر خواستند تا با هایما سوار قرار خرید بگذارد، اما در همین حال یکی از افسران در پوشش خریدار به محل قرار که یک تعمیرگاه برق خودرو بود به بولوار رسالت رفت و دیگر عوامل انتظامی نیز محل قرار را به طور نامحسوس محاصره کردند. وقتی جوان ۳۷ساله هایماسوار وارد تعمیرگاه شد بلافاصله حلقه‌های قانون بر دستانش گره خورد و خودروی وی مورد بازرسی قرار گرفت در نتیجه ۲۰ دستگاه کامپیوتر از داخل خودروی هایما کشف و مشخص شد که او کامپیوترهای سرقتی را به تعمیرگاه مذکور می‌آورد و سپس دو تن از تعمیرکاران برنامه‌های کامپیوترها را به طور تخصصی با دستگاه و تجهیزات پیشرفته پاک و آن را به اصطلاح خام می‌کنند.

 به همین دلیل تعمیرکار نیز به اتهام مشارکت در سرقت دستگیر شد و در حالی به همراه مرد هایماسوار به کلانتری انتقال یافت که تعداد دیگری از کامپیوترهای سرقتی از تعمیرگاه مذکور و ۴۰ دستگاه دیگر نیز از منزل مرد ۳۷ ساله کشف شد.

 بهمن (جوان هایماسوار) در بازجویی‌ها گفت: بسیاری از کامپیوترها را از فردی خریده‌ام که قبلاً توسط نیروهای انتظامی دستگیر شده است، اما تعداد دیگری را نیز به طور متفرقه از فروشندگان (سارقان) خریداری کرده ام که ۶۰ دستگاه از آنان توسط پلیس کشف شده است. وی ادامه داد: این کامپیوترها را بین ۳ تا ۵ میلیون می‌خریدم و تا مبلغ ۷ میلیون به مغازه داران و تعمیرکاران می‌فروختم!  با لو رفتن ماجرای شگفت‌انگیز سرقت تا فروش مغز خودروها مشخص شد که در این میان مالخران با ترغیب افراد به سرقت کامپیوتر خودرو،  به سودهای هنگفتی دست می‌یابند. شایان ذکر است به دستور مقام قضایی متهمان این پرونده با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند و تحقیقات درباره ۸۳ کامپیوتر سرقتی کشف شده ادامه یافت.

 

کدخبر: 936241 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟