جنجالی ترین آتش سوزی در بزرگترین و قدیمی ترین باغ ادربیل / علت چه بود؟

به گزارش رکنا ؛ ظهر امروز شاهد وقوع آتش سوزی در باغ شریعت واقع در حدفاصل میدان ارتش تا میدان بسیج اردبیل بودیم و با توجه به اینکه این باغ یکی از بزرگترین باغ‌های درون شهری در اردبیل است حساسیت بسیار زیادی در خصوص حفظ فضای سبز و درختان کهن موجود در این باغ در بین شهروندان وجود دارد و طی سال‌های اخیر مسئولان در تلاش برای خریداری این باغ از مالک خصوصی و تبدیل آن به یک باغ عمومی بزرگ در شهر اردبیل بودند.

از آنجاییکه همواره حرف و حدیث‌ها در خصوص خریداری این ملک و حفظ پوشش گیاهی و درختان کهن آن وجود داشته بروز آتش‌سوزی در این باغ سبب دغدغه و نگرانی مردم در خصوص از بین رفتن درختان آن شده که از همین رو دادستانی اردبیل به موضوع ورود کرده و به بررسی دلایل آتش سوزی در این باغ پرداخته است.

سرنخ‌هایی از علت آتش سوزی به دست آمده است

جلال آفاقی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل در این خصوص اظهار کرد: از لحظه اول شروع آتش‌سوزی در باغ شریعت اردبیل، دستورات لازم را برای مراقبت از درختان و اطفای حریق در سریع‌ترین زمان ممکن و همچنین جمع آوری ادله و آغاز بررسی علت آتش سوزی صادر شد.

وی افزود: سرنخ‌هایی در بررسی اولیه از آتش سوزی باغ شریعت به‌دست آمده و به محض حصول نتیجه قطعی و تکمیلی، مراتب اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گفتنی است، آبیاری و مراقبت از درختان باغ بنابه اختلاف اشخاص بر سر مالکیت و سیر قانونی پرونده حقوقی مربوطه، به شهرداری محول شده است که حدود ساعت ۱۴ امروز دوم مهرماه آتش‌سوزی در باغ به‌وقوع پیوسته که سریعا تعداد پنج دستگاه خودرو سازمان آتش نشانی شهرداری اقدام به خاموش نمودن آتش کرده است.

برابر اعلام عوامل شهرداری  مستقر در صحنه، آتش‌سوزی متوجه خس و خاشاک و علف‌های هرز باغ بوده و چند درخت انگشت شمار مورد طعمه حریق نیز اکثرا از درختان خشک شده بوده است.

 

کدخبر: 931272 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟