عامل شهادت مامور پلیس اعدام شد / سرهنگ سعید مریدی چگونه به شهادت رسید + جزییات

به گزارش رکنا، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: حکم اعدام یکی از عوامل شهادت شهید سعید مریدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان، بامداد امروز در محل زندان شهرستان میناب اجرا شد. 

وی در ادامه افزود: حکم عامل شهادت شهید مریدی پس از طی تمامی مراحل دادرسی و انجام تشریفات قانونی در محاکم استان با برخورداری متهم از حق داشتن وکیل و پس از عدم پذیرش اعاده دادرسی وی در شعبه دیوان عالی کشور و تأیید حکم، به مرحله اجرا گذاشته شده است. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین تصریح کرد: بر اساس حکم صادره، دادگاه انقلاب به استناد ماده ۴۵ الحاقی به قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و مواد ۱، ۱۱، ۱۷ و ۴۱ قانون مبارزه با مواد مخدر و مواد ۱۶۰، ۲۱۱ و ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی به همراه ماده ۱۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری و ماده ۸ آیین نامه اجرایی قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر، متهم این پرونده را به خاطر حمل مسلحانه مواد مخدر منجر به شهادت پلیس، در حکم مفسد فی‌الارض تلقی کرده و به اعدام محکوم کرده بود. 

گفتنی است، شهید سعید مریدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان در ۲۲ فروردین ماه امسال حین انجام مأموریت در جریان تیراندازی و حمله مسلحانه قاچاقچیان مواد مخدر، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کدخبر: 930903 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟