استفاده از 700 هزار تن آسفالت در معابر شهر تهران

به گزارش رکنا،رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران گفت: ٧٠٠ هزار تن روکش آسفالت از ابتدای سال تا کنون در سطح معابر شهر تهران تعویض شده و این موضوع در رانندگی موتورسواران و عدم بر هم خوردن تعادل انان و عدم واژگونی موتورسواران بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

سرهنگ مصطفی زینی وند گفت: در چند نقطه از شهر تهران پل موتور رو احداث و ایجاد شده است تا موتروسواران براحتی بتوانند از روی این پل به آنسوی معابر تردد نمایند. 

وی افزود: یکی از این پل‌های موتور رو در بزرگراه بسیج محدوده سه راه افسریه می‌باشد که هم اکنون فعال و موتورسواران از روی ان به سمت دیگر بزرگراه تردد می‌کنند. 

سرهنگ زینی وند بیان کرد: نکته‌ای که مهم است این موضوع می‌باشد که، برخی از بزرگراه‌های ما از وسط بافت مسکونی رد شده اند و به نوعی تقاضا وجود دارد که موتورسیکلت‌ها در زمانی که مسیر ان‌ها طولانی می‌شود از طرفین بزرگراه، بخواهند مرتکب تخلف تردد در عرض و تردد خلاف جهت شوند و بخواهند به آن سمت از بزرگراه راه پیدا کنند. 

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ابراز کرد: یکی از راهکار‌ها و اقدامات خوبی که می‌تواند به این تخلفات پایان دهد، احداث پل موتور رو می‌باشد که این پل‌ها همانند پل‌های عابر پیاده هستند، ولی موتورسیکلت از روی ان‌ها عبور می‌کند. 

وی گفت: این پل‌ها در معابری که امکان تصادفات با موتورسیکلت بالا است و اگر برخوردی صورت بگیرد منجر به جرح و فوت می‌شود می‌تواند احداث شود. 

سرهنگ زینی وند افزود: پل‌های موتور رو در چند نقطه احداث شده و در دیگر نقاط نیز قصد احداث انرا داریم چرا که دغدغه پلیس بحث کاهش تصادفات موتور سواران و نظم بخشی به تردد آن‌ها در سطح معابر است. 

وی ادامه داد:پیش بینی از استفاده از این مسیر در ساعت ۲۰۰ دستگاه بود، ولی با بررسی انجام شده مشخص گردید که استفاده از این پل‌ها در ساعت بالای ۲۰۰۰ (دو هزار) دستگاه موتورسیکلت می‌باشد. 

سرهنگ زینی وند بیان داشت: اگر مسیر مناسبی برای تردد موتورسواران احداث و ایجاد گردد، نسبت به استفاده از این مسیر رغبت کرده و هیچ گاه خلاف جهت تردد نخواهند کرد و تصادفی هم اتفاق نمی‌افتد. 

وی گفت: یک سری نقاط برای احداث در نظر گرفته شده است، ولی نمی‌شود آنرا به همه شهر تعمیم داد و نمی‌توان گفت همه جا باید خط ویژه موتورسیکلت داشت. ولی در جا‌هایی که مورد نیاز می‌باشد در برنامه کاری هست که برای احداث این پل‌ها اقدامات لازم صورت پذیرد. 

سرهنگ زینی وند بیان داشت: ۷۰۰ هزار تن روکش آسفالت از ابتدای سال تا کنون در سطح معابر شهر تهران تعویض شده و این موضوع در رانندگی موتورسواران و عدم بر هم خوردن تعادل انان و عدم واژگونی موتورسواران بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

کدخبر: 920287 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟