بازداشت اعضای شرکت کیونت در تهران + جزییات

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: با وقوع کلاهبرداری های متعدد از شهروندان تحت عنوان شرکت هرمی موسوم به کیونت به ارزش ۱۰ هزار دلار، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

بررسی‌ها نشان داد، شرکت کیونت در واقع همان شرکت هرمی موسوم به گلدکوئیست بود که اعضای شرکت مذکور با تغییر عنوان و رویه این بار تحت عنوان استخدام در شرکت‌های دولتی و معتبر با شگرد چرب زبانی مال باختگان را فریب دادند و پول‌های زیادی کلاهبرداری کرده‌اند.

بنابرحساسیت موضوع کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی وارد عمل شدند و پس از رصد های اطلاعاتی گسترده هویت و مخفیگاه اعضای اصلی این باند کلاهبرداری را در  جنوب تهران شناسایی کردند.

کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات مهم، با کسب مجوز های لازم قضایی راهی محل موردنظر شدند و در یک عملیات هماهنگ اعضای 10 نفره باند شرکت هرمی کیونت را دستگیر کردند.

متهمان پس از انتقال به اداره چهاردهم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به  کلاهبرداری با شیوه و شگرد چرب زبانی به ارزش 10 هزار دلار، اعتراف کردند‌.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرچع قضایی، متهمان جهت کشف جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

کدخبر: 920165 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟