تریلی سنگین در محور قزوین - زنجان واژگون شد / ابتدا به گاردریل برخورد کرده بود + تصاویر

به گزارش رکنا، قدیر موسی‌خانی در قزوین، از از واژگونی تریلی حامل استایرن در آزادراه قزوین-زنجان در پی تصادف با یک خودروی پراید و یک کشنده خبر داد و اظهار داشت: ساعت 5:40 بامداد امروز 20 مردادماه 1402 خبر واژگونی یک تریلی حامل مواد استایرن به ما داده شد که بلافاصله آتش‌نشانان 5 ایستگاه آتش‌نشانی قزوین به محل حادثه اعزام شدند.

وی علت واژگونی این خودروی سنگین تریلی را برخورد با یک پراید و تریلر کشنده دانست و گفت: آتش‌نشانان به سرعت عملیات را آغاز کرده و ابتدا با بستن مسیر نسبت به ایمن‌سازی محل حادثه اقدام کردند. با توجه به اقدامات صورت‌گرفته این سانحه واژگونی منجر به فوت راننده تریلر حاوی پلی‌استایرن نشد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قزوین با بیان اینکه آتش‌نشانان جلوی انفجار تانکر حاوی استایرن و خسارات جبران‌ناپذیری را گرفتند، اضافه کرد: در نهایت هم آتش‌نشانان با انتقال تریلی یادشده به بیرون از جاده مسیر آزادراه را بازگشایی کردند.

وی ادامه داد: در این حادثه گاردیل دور آزادراه به شدت آسیب دید و کنده شد و عوامل آتش‌نشانی نسبت به برید گاردریل برای جداسازی از تریلی اقدام کردند. در ضمن علت حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه در حال بررسی است.

استایرن مایعی است بی‌رنگ و بابویی است که نقطه جوش آن 146 درجه سلیسیوس و وزن ویژه آن 9.0 گرم بر سانتی مترمکعب است و بیشتر در فرآوری پلاستیک‌های پلی استایرن به کار می‌رود. مایعی است سوختنی و بخار آن با هوا یک درهم قابل انفجار فرآوری می‌کند. نزدیک اشتعال آن 1.1 و 1.6 درصد حجمی بخار استایرن در هوا بوده و نقطه اخگر زنی آن 32 درجه سلیسیوس است.

واژگونی تریلی

واژگونی تریلی

واژگونی تریلی

واژگونی تریلی

کدخبر: 918078 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟