خبرهای بد مرد سمنانی به مردم برایش یک میلیارد تومان درآمد داشت

به گزارش رکنا، در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با تماس تلفنی و اغفال و سوء‌استفاده از احساسات آنان اقدام به کلاهبرداری کرده بود، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان گرمسار قرار گرفت.

در تحقیقات پلیس مشخص شد فرد کلاهبردار طی تماس تلفنی با مالباختگان، مدعی می‌شد که یکی از اعضای درجه یک شما در تصادفی هولناک مصدوم شده و برای عمل فوری نیاز به پرداخت هزینه بیمارستان و تجهیزات پزشکی دارد و به این صورت با فریب مالباختگان، مبالغی را از آنها دریافت و به کارت‌های متعدد بانکی واریز و توسط شخص دیگری از فروشگاه‌ها، مراکز خرید، پمپ‌بنزین و طلا فروشی‌ها خرید می‌کرد.

سردار جلیل موقوفه‌ای فرمانده انتظامی استان سمنان درباره چگونگی شناسایی و دستگیری متهم گفت: از آنجایی که متهم پس از کلاهبرداری به مدت یک‌سال مخفی شده بود، مأموران پلیس با اشراف اطلاعاتی و تلاش شبانه‌روزی موفق شدند هویت فرد کلاهبردار و محل اختفای او را شناسایی و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

وی افزود: در تحقیقات و بازجویی فنی پلیس مشخص شد متهم حدود یک سال پیش از زندان به مرخصی رفت و در غیبت بوده است. بعد از تحقیقات تکمیلی هم مشخص شد که متهم 15 شاکی دیگر در سایر استان‌های کشور دارد. تحقیقات درباره جرایم احتمالی این کلاهبردار حرفه‌ای ادامه دارد و پرونده وی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی فرستاده شد.

سرهنگ موقوفه‌ای در پایان ضمن هشدار به شهروندان خاطرنشان کرد: کلاهبرداری به‌صورت تلفنی و پیامکی یا از طریق ارسال لینک با سوء‌استفاده از شرایط اقتصادی، اجتماعی و احساسات مردم همچنان اتفاق می‌افتد. از مردم شریف تقاضا می‌شود قبل از اینکه تحت تأثیر بازی‌های روانی شیادان قرار بگیرند ضمن حفظ آرامش خود و پرهیز از تصمیم‌گیری‌های هیجانی، از صحت و سقم موضوع کاملاً باخبر شوند و در صورت اطلاع از موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق شماره ۱۱۰ یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir به پلیس اطلاع دهند.

کدخبر: 917702 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟