جزییات قتل پدر 3 کودک در صحنه سرقت مسلحانه از طلافروشی خانی آباد + عکس

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از 10 خرداد سال گذشته به دنبال وقوع سرقت مسلحانه از طلا فروشی در خانی آباد آغاز شد. دو مرد نقاب‌دار وارد طلا فروشی شدند. آنها که مسلح بودند مرد طلا فروش را تهدید به مرگ کردند و یکی از آنها شروع به جمع آوری طلاهای پشت ویترین کرد .شهروندان با دیدن این صحنه به کمک مرد طلا فروش رفتند و یکی از آنها در جوی آب مقابل طلا فروشی پنهان شد و به محض اینکه دزدان بعد از اجرای نقشه شومشان از طلا فروشی خارج شدند و قصد فرار داشتند یکی از آنها را از پشت سر گرفت اما دزدان خشن شروع به تیراندازی کردند. در این میان مرد ۴۷ ساله‌ای به نام بهزاد با آنها درگیر شد اما مورد هدف شلیک گلوله دزدان قرار گرفت و دزدان ناکام از سوی سایر شاهدان دستگیر شدند.

بلافاصله خبر سرقت مسلحانه به ماموران کلانتری رسید و 2 دزد بازداشت شدند و بهزاد و شهروند دیگری که در این درگیری زخمی شده بود به بیمارستان هفت تیر منتقل شدند.

 ماموران پلیس در بازرسی از 2 دزد خشن، بیش از ۶ کیلو طلایی که قصد داشتند سرقت کنند را کشف کردند.

مرگ شهروند فداکار در بیمارستان

4 روز از این ماجرا گذشته بود که از بیمارستان خبر رسید بهزاد به خاطر شدت جراحات روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شده است.

با مرگ این شهروند 2 دزد ناکام که پسرعمو هستند تحت بازجویی قرار گرفتند و به شلیک مرگبار اعتراف کردند.

در بررسی‌های بعدی مشخص شد آنها در سال ۷۹ و ۹۹ نیز دست به سرقت مسلحانه از 2 طلا فروشی زده بودند.

دو دزد ۳۳ و ۴۳ ساله به جرمشان اعتراف کردند.

اعتراف به سرقت مسلحانه

پدرام 43 ساله گفت: حدود 20 سال قبل هم دست به سرقت مسلحانه از یک طلافروشی زدم و حدود 3 کیلوگرم طلا دزدیم. اما به دوستم که همدستیم بود به دروغ گفتم فقط یک کیلو طلا دزدیده ام. من بعد از مدتی دستگیر شدم و چند سال در زندان بودم. بعد از آزادی پول طلاها را خرج کردم. اما زندگی آرامی نداشتم. همسرم از من جدا شد و همراه دو فرزند خردسالم رفت و من به تنهایی زندگی می کردم. من برای تامین مخارج زندگی ام با موتور کار می کردم. به همین خاطر بعد از سالها دوباره به فکر سرقت مسلحانه افتادم و این بار از پسرعمویم خواستم تا همراهم باشد.

وی در تشریح شلیک مرگبار گفت: پسر عمویم با پتک شیشه ویترین را شکست و شروع به تیراندازی کرد.من هم با مرد طلافروش درگیر بودم. وقتی مردم متوجه ماجرا شدند و برای کمک به مرد طلافروش آمدند اسلحه را به سمت آنها گرفتم و تهدید کردم کسی جلو نیاید. من چندین تیر شلیک کردم تا مردم را بترسانم. اما وقتی با بهزاد درگیر شدم به ناچار به پا و کتف او شلیک کردم. ولی من واقعا قصد آسیب زدن به کسی را نداشتم و پشیمانم.

پویا 32 ساله نیز گفت: من در مغازه نجاری کار می کردم ولی وضع مالی خوبی نداشتم. به همین خاطر وقتی پسرعمویم پیشنهاد سرقت مسلحانه از طلافروشی را داد  قبول کردم. ما طبق نقشه  کلاه کاسکت به سر گذاشتیم و با موتور مقابل طلافروشی رفتیم. من ویترین طلافروشی را شکستم و شروع به جمع کردن طلاها شدم. پسرعمویم هم شاهدان را تهدید کرد. ولی وقتی می خواستیم فرار کنیم پسرعمویم با بهزاد درگیر شد و به سمت او شلیک کرد و ما همانجا دستگیر شدیم.

دو دزد به بازسازی صحنه سرقت مسلحانه و شلیک مرگبار به شهروند شجاع پرداختند.

به این ترتیب  پرونده آنها با صدور کیفرخواست به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا به زودی به جرم آنها رسیدگی شود.این در حالی است که  ولی قهری 3 فرزند خردسال قربانی برای آنها اشد مجازات خواسته است.

دزدان مسلح خانی آباد

کدخبر: 913799 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟