کشف گنج نفیس در نایین

به گزارش رکنا ، محمود مدنیان رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نایین ، اظهار کرد: با توجه به بررسی‌ها و تحقیقات انجام‌شده توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان نایین و با تعامل و همکاری اهالی منطقه و دوستداران میراث فرهنگی، یک قطعه سنگ نگاره تاریخی متعلق به دوران اسلامی کشف شد.

وی افزود: ارزیابی‌های اولیه و نوع سبک حکاکی بر روی سنگ نگاره نشان می‌دهد که این قطعه متعلق به سده‌های اولیه دوران اسلامی به‌ویژه قرن‌های پنجم تا ششم هجری قمری است.

مدنیان با تاکید بر اینکه برآورد دقیق قدمت این سنگ و ویژگی‌های آن نیازمند بررسی‌های کارشناسی و باستان‌شناسی بیشتر است، تصریح کرد: این سنگ نگاره می‌تواند سند بخشی از تاریخ و میراث شهرستان نایین باشد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نایین با اشاره به اینکه این قطعه سنگ تاریخی به موزه مردم شناسی این شهر انتقال یافته است، گفت: با انجام کارهای مطالعاتی بر روی این سنگ نگاره می‌توان از نتایج آن برای کارهای پژوهشی در زمینه میراث فرهنگی و تاریخی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه با همکاری جوامع محلی و اقدام به موقع یگان حفاظت میراث فرهنگی نایین از سرقت این شئ تاریخی جلوگیری به عمل آمد، بیان کرد: بدون مشارکت جمعی و احساس مسؤولیت آحاد جامعه امکان حفاظت از میراث فرهنگی وجود ندارد و از شهروندان می‌خواهیم اخبار و اطلاعات خود پیرامون هر گونه حفاری و دخل و تصرف در آثار تاریخی را به این اداره اطلاع دهند.

کشف یک سنگ نگاره

کشف یک سنگ نگاره

کدخبر: 912070 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟