آتش سوزی بزرگ در اراضی توسعه‌ای منطقه ویژه بندر امام خمینی(ره) مهار شد

به گزارش رکنا ،  شاهین خیریت رییس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جزییات آتش‌سوزی سه تانکر حامل مواد نفتی و هیدروکربنی در محدوده اراضی توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) اظهارکرد: تانکرهای مستقر در یک پارکینگ واقع در محدوده اراضی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) هر کدام به ظرفیت ۲۵ هزار لیتر حامل نفت بودند که دچار آتش‌سوزی شدند.

وی با بیان اینکه عملیات مهار آتش‌سوزی دو ساعت و نیم به طول انجامید بیان‌کرد: حادثه مذکور با همکاری واحد آتشنشانی منطقه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و دیگر دستگاه‌های متولی، کنترل و مهار شد.

رییس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان عامل اصلی آتش‌سوزی را بخارات هیدروکربنی درون مخزن به واسطه افزایش دما و گرمای هوا اعلام کرد و گفت: پس از وقوع حریق، آتش به دو تانکر دیگر سرایت کرد که با عملیات مهار از خسارت به تانکر سوم جلوگیری و به محموله آن آسیبی نرسید.

وی تصریح کرد: این آتش‌سوزی در پارکینگ یکی از شرکت‌های واقع در محدوده اراضی توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در مجاورت پایانه بار بندر رخ داده است.

 

کدخبر: 909758 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟