حوادث کوتاه پنج‌شنبه و جمعه / از قتل فجیع در سنندج تا آتش سوزی یک قایق تفریحی در کیش

قتل فجیع 2 کودک توسط پدرش در سنندج

پدر سنندجی ۲ دختر خردسالش را کشت

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز کردستان گفت: پدر سنگدل بعد از خوراندن داروی خواب‌آور، ۲ دختر سه و هشت ساله خود را به قتل رساند.

محمد جباری شامگاه چهارشنبه اظهار کرد: قاتل ساعت یک بامداد چهارشنبه 14 تیرماه، بعد از انتقال ۲ کودک سه و هشت ساله خود به خارج از شهر در مسیر سنندج- دیواندره آنها را با داروی خواب‌آور نیمه خواب می‌کند.

وی به اختلافات خانوادگی این فرد اشاره کرد و افزود: قاتل ابتدا دختر بزرگ خود را بعد از خوراندن داروی خواب در حالت نیمه‌هوشیار با ضربات متعدد سنگ به جمجمه به قتل رساند.

وی سپس دختر سه ساله‌اش را با خفه کردن به قتل می‌رساند که نتیجه پزشکی قانونی نیز آن را تأیید کرد.

جباری گفت: قاتل سه ساعت بعد و ساعت چهار بامداد، حادثه را به پلیس ۱۱۰ گزارش داده و به جرم خود اعتراف می‌کند.

وی افزود: اجساد این دو کودک معصوم که دچار جمود نعشی شده بود به سردخانه منتقل و مراتب به مقام قضایی و بازپرس کشیک اطلاع داده می‌شود.

جباری گفت: دستور بازداشت قاتل بلافاصله صادر و تحقیقات برای انگیزه قاتل در دست بررسی است.

حمله جوان قداره‌کش به ماشین پلیس در شهرک گلستان

حمله مستانه جوان تهرانی به خودروی پلیس برای او دردسرساز شد.

ساعت 3 بعدازظهر چهارشنبه 14 تیرماه امسال وقتی آفتاب ظهر تابستان با آخرین توان شهرک گلستان را داغ کرده بود، اهالی به‌دنبال سایه‌بانی برای آرامش بودند.

خیابان خلوت بود و در همان لحظات اقدامات عجیب یک مرد قمه به دست سکوت و آرامش خیابان را بر هم زد.

مرد جوان که یک تی‌شرت سفید پوشیده بود، از مقابل یک قهوه‌خانه در خیابان شروع به حرکت کرد و در خیابان راه افتاد. بعد با قمه‌ای که در دست داشت به چند ماشین که پارک بودند، ضربه زد. سر و صدای او سبب شد اهالی به خیابان بیایند و وحشت زده این مرد قمه به دست را نگاه می‌کردند.

مرد جوان جلوی چشم اهالی محل وقتی به سر کوچه رسید و با یک خودروی پلیس روبه‌رو شد که در خیابان پارک شده بود با قمه شروع به تخریب خودروی پلیس کرد.

مرد جوان بعد از این اقدامات شرارت‌بار خود، از خیابان دور شد اما دقایقی بعد مأموران کلانتری 141 شهرک گلستان به سرعت این جوان را که از اهالی همان محل بود، شناسایی و در کمتر از نیم ساعت به اتهام قدرت‌نمایی با چاقو دستگیر کردند. سپس مشخص شد که خودروی کلانتری به‌دلیل نقص فنی مقابل یک تعمیرگاه پارک بوده که این فرد با انگیزه نامعلوم به خودرو حمله کرده است.

سپس با دستور قضایی متهم بلافاصله برای بازسازی صحنه به محل ارتکاب جرم منتقل شد.

متهم در زمان بازسازی اعمال مجرمانه ارتکابی خود به مأموران پلیس گفت:« دقایقی قبل از ارتکاب به این عمل مقابل قهوه‌خانه در خودروی خود نشسته بودم و مشروبات الکلی مصرف کردم، برای همین در حالت طبیعی نبودم و متوجه نشدم که چه کار اشتباهی مرتکب شده‌ام. هیچ چیز از آن دقایق به خاطر ندارم، فقط این را می‌دانم که من با هیچ کس بویژه با پلیس دشمنی نداشتم و تخریب خودروهای مردم و پلیس از روی عمد نبود به همین خاطر پشیمانم و طلب بخشش دارم.»

سپس متهم مقابل چشم پلیس از همه اهالی محل به‌دلیل ایجاد حس ناامنی و رعب و وحشت معذرت‌خواهی کرد.

بنا بر این گزارش، رسیدگی به اتهام این متهم در دستور کار قضایی قرار دارد.

زنده زنده سوختن 5 نفر در انفجار خودروی سمند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان از وقوع سانحه برخورد ۲ دستگاه سمند در محور ریگان به ایرانشهر(سیستان و بلوچستان) خبر داد و گفت: در این حادثه خودروها دچار آتش‌سوزی شدند و پنج سرنشین فوت کردند.

رضا فلاح افزود: بلافاصله پس از اعلام حادثه، نیروهای امدادی از پایگاه امداد و نجات شهرستان ریگان به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه امدادگران عملیات امدادرسانی را به سرعت آغاز کردند، اظهار داشت: نجاتگران و امدادگران پنج فوتی این حادثه را رهاسازی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه این حادثه در کیلومتر ۳۰ محور یاد شده اتفاق افتاد، عنوان کرد: امدادگران پس از رهاسازی پیکر بی‌جان افراد فوت شده، آنان را به عوامل مربوطه تحویل دادند.

دزد موتورسیکلت‌ها در تهران فقط 18 سال دارد

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران از دستگیری سارق حرفه‌ای موتورسیکلت هنگام پرسه‌زنی با موتورسیکلت مسروقه خبر داد.

سرهنگ «کیومرث حسنوند» سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: ساعت 9 شامگاه 11 تیر ماه، در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، مأموران کلانتری 107 فلسطین در محدوده خیابان «نجات الهی» تهران در حال گشتزنی بودند که به راکب یک دستگاه موتورسیکلت که رفتار نامتعارف از خود نشان می‌داد مشکوک شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

بررسی‌های اولیه مأموران نشان می‌داد، موتورسیکلت چندی قبل از شرق تهران به سرقت رفته که همین سرنخ کافی بود تا دستور ایست وسیله نقلیه مذکور صادر شود.

راکب موتورسیکلت پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی متواری شد که مأموران در نخستین‌ گام با اعلام مشخصات متهم به سایر گشت‌های انتظامی و سپس با ایجاد طرح مهار، وسیله نقلیه مذکور را متوقف و موفق به دستگیری متهم شدند.

وی با بیان اینکه از کوله‌پشتی متهم‌ آلات و ادوات سرقت کشف شده است، خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت یک دستگاه موتورسیکلت و دیگر سرقت‌های موتورسیکلت در سطح معابر تهران اعتراف کرد.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران خاطرنشان کرد: پس از تشکیل پرونده، متهم 18 ساله برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

دزد طلافروشی‌های شرق تهران یک زن شیک‌پوش بود

رئیس پلیس پیشگیری تهران از دستگیری زن جوانی که از طریق کش‌روی اقدام به سرقت طلاجات از طلافروشی‌ها می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ «محمد گودرزی» رئیس پلیس پیشگیری تهران بیان داشت: تیر ماه سال‌جاری در پی تماس تلفنی متصدیان واحدهای صنفی طلافروشی در خیابان «طاهری» تهران با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر سرقت طلاجات آنان توسط زن جوان، بلافاصله شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار کلانتری 121 این محله قرار گرفت و مأموران در محل حاضر شده و تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهم که خانمی 30 ساله است به همراه کودک خود به واحدهای صنفی طلافروشی مراجعه و با ایجاد حواس‌پرتی برای متصدی، طلاجات را سرقت و به سرعت از محل متواری می‌شود. با اطلاعات به دست آمده و دریافت مشخصات متهم، دستگیری سارقان در دستور کار مأموران انتظامی، قرار گرفت که با بررسی‌های میدانی متهم هنگام پرسه‌زنی در بازار چهره متهم شناسایی و بلافاصله دستگیر شد.

سرهنگ گودرزی با اشاره به سوابق متعدد متهم در امر سرقت گفت: سرهنگ گودرزی با اشاره به سوابق متعدد متهم در امر سرقت گفت: این فرد پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

آتش‌سوزی در اتاق عمل بیمارستان کیش

بروز آتش‌سوزی در کولر اسپیلت اتاق عمل بیمارستان کیش موجب دودگرفتگی شدید در آن برای ساعاتی شد.

به علت حجم شدید دود و خسارات وارده اتاق عمل غیرفعال شد که با حضور سریع و بموقع تیم بحران بیمارستان، آتش‌نشانی و تیم بحران شرکت عمران، آب و خدمات کیش، حریق مهار شد، همچنین تجهیزات به سرعت از اتاق عمل خارج و عملیات پاکسازی و شست‌و‌شو آغاز شد.

با وجود هماهنگی‌های انجام شده با EOC استان هرمزگان و آمادگی دوفروند شناور اورژانس دریایی، یک فروند هلیکوپتر اورژانس هوایی و اعلام بیمارستان بندرلنگه به‌عنوان بیمارستان پشتیبان، در کمتر از دو ساعت اتاق عمل شماره ۳ که کمتر دچار خسارت و آسیب شده بود و بخش ریکاوری فعال گردید و تا چند ساعت دیگر اتاق عمل شماره ۲ و همچنین اتاق عمل واقع در کلینیک تخصصی (به‌عنوان پشتیبان) تجهیز و آماده ارائه خدمت به هموطنان عزیز خواهد شد.

خوشبختانه این حادثه خسارت جانی به همراه نداشته و بیماران بستری در بخش‌ها، همراهان و پرسنل در صحت و سلامت کامل هستند.

دکتر فردوسی در پیامی به هموطنان گفت: نگران نباشند، بیمارستان از نظر انجام اعمال جراحی اورژانسی هیچ مشکلی نخواهد داشت.

کدخبر: 907061 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟