شبیخون پلیس تهران به 111 سارق حرفه ای + جزییات

به گزارش رکنا، سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ صبح امروز در حاشیه طرح برخورد با سارقان و خریداران اموال مسروقه که توسط پلیس آگاهی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این طرح 111 نفر از سارقان مالخران و شبکه‌های سرقت شناسایی، منهدم و دستگیر شدند.

وی افزود: همچنین از این افراد تعداد 250 تلفن همراه مسروقه، 20 خودروی مسروقه و 16 موتورسیکلت مسروقه و همچنین مقادیر زیادی قطعات و لوازم خودرو کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه توجه مأموران پلیس آگاهی در این مرحله از طرح به‌روی شناسایی و دستگیری مالخران بود، گفت: مأموران پلیس آگاهی با استفاده از مهندسی معکوس بعد از شناسایی مالخران توانستند به سارقان برسند و تعداد زیادی از این افراد را که به‌صورت شبکه‌ای کار می‌کردند، شناسایی و دستگیر کنند.

ولی‌پور گودرزی ادامه داد: مالخران گوشی را از سارقان با قیمت‌های اندک می‌خرند و بعد از آن به اتباع بیگانه می‌دهند تا آنها را به خارج از کشور ببرند.

وی به تأثیر طرح‌های ضربتی پلیس آگاهی که به‌صورت مستمر ادامه دارد اشاره کرد و گفت: نتیجه این طرح‌ها باعث شده است سرقت منزل که یکی از جرایم مهم پلیس آگاهی است، 20 درصد کاهش پیدا کند و همچنین کاهش خوبی در جرم قاپ‌زنی داشته باشیم.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اضافه کرد: طرح‌های پلیس آگاهی تا زمان کاهش کامل جرایم به‌ویژه جرایم خرد ادامه دارد و هدف ما قطع کردن رابطه بین سارقان و مالخران است.

 

کدخبر: 904221 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟