شما برنده خوش شانس برنامه تلفنی هستید / شگردی که شیادان را میلیاردر کرد

به گزارش رکنا ، سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح این خبر اظهارداشت: یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و خود را مجری رادیو معرفی کرده و گفته شما برنده ویژه برنامه هستید و پس از چنددقیقه صحبت طولانی با دریافت کدهایی از گوشی بنده حسابم را به سرقت برده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : مجرم با لحنی دروغین و متقلبانه مالباخته را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه ویژه خود کدهای مختلفی را از طریق پیامک برای وی ارسال می شده است را به او اعلام کند، شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب های بانکی خود می شود.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمین در یکی از مناطق جنوبی تهران شناسایی و پس از تشریفات قضایی هر دونفر دستگیر و به پلیس فتا پایتخت منتقل شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: مجرمین پس از انتقال به پلیس فتا پرده از اقدامات مجرمانه خود برداشتند و به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش قرعه کشی برنامه های رادیویی اعتراف کردند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست و تماس‌هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می نمایند قطعا کلاهبرداری است، همچنین شهروندان می توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا تماس با مرکز فوریتهای سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ اطلاع رسانی کنند.

کدخبر: 903493 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟