قتل هولناک پسر جوان در حصارک / اصرار بر بی گناهی یک قاتل در صحن دادگاه + جزییات

به گزار ش رکنا، رسیدگی به این پرونده از اوایل تابستان پارسال از وقتی شروع شد که درگیری دسته جمعی در یکی از محله های حصارک کرج رخ داد.

خیلی زود ماموران پلیس در محل درگیری حضور یافتند و با مرد جوانی که غرق در خون بود روبرو شدند. مرد جوان علی رغم اینکه خیلی زود به بیمارستان منتقل شده بود اما در اثر شدت خونریزی جان باخت و با مرگ او بود که این پرونده رنگ و بوی جنایی به خود گرفت.

با تلاش پلیس و تحقیقات میدانی که صورت گرفت عامل جنایت شناسایی ودستگیر شد این متهم به جنایتش اعتراف کرد و به زندان منتقل شد.

در دادگاه

پرویز که ۳۲سال سن دارد صبح دیروز از زندان به دادگاه کیفری استان البرز منتقل شد تا محاکمه شود.

در ابتدای جلسه دادگاه اولیای دم که پدر مقتول بود در جایگاه ایستاد و خواستار اشد مجازات شد .او گفت پسرم کارگر بود و اهل دعوا نبود ، از صبح تا شب کار می‌کرد و با قاتل اختلاف مالی داشت.

سپس متهم پشت میز محاکمه ایستاد و بعد از تفهیم اتهام رئیس دادگاه  در دفاع از خود و پاسخ به اینکه قتل را قبول دارد گفت : نه آقای قاضی من صابر را نکشته ام افراد دیگری هم در نزاع حضور داشتند که چاقو به دست بودند آنها هم ضربه زدند و من مطمئن هستم که ضربه ی کشنده به او وارد نکردم، من قاتل نیستم اگر قبلا هم اعترافی کردم اشتباه کردم.

سپس رئیس دادگاه ادله ومدارک و شواهدی را نشان داد که ثابت می کرد پرویز متهم اصلی قتل است سپس از وی خواست ماجرا را برای دادگاه تشریح کند.

متهم که می دید تحت اتهام قتل است با اصرار به بی گناهی در تشریح روز جنایت  گفت : ماجرا از یک فحش ناموسی شروع شد من و دوستم که قبل برسر موضوع کار با صابر اختلاف داشتم کار به درگیری کشید و وقتی او ناسزا گفت نمی‌دانم چه شد که درگیری بالا گرفت.

 قاضی سوال کرد آیا از قبل انگیزه قتل داشتی ؟

متهم جواب داد نه.

قاضی در ادامه پرسید :  پس چرا چاقو همراه داشتی ؟!

 متهم در جواب گفت: این چاقو را از خیلی وقت پیش درجیب داشتم و در محل کار برای برش موکت ازآن استفاده می‌کردم. من و دوستم و صابر باهم درگیر شدیم و چند نفر هم از طرف مقتول دراین درگیری شرکت داشتند...

قاضی پرسید پس چرا فرار کردی؟

متهم گفت : از ترس فرار کردم تا دیدم سروکله گشت پلیس پیدا شد مثل بقیه فرار کردم آن لحظه نمی‌دانستم که چه بلایی سر صابرآمده است من با چاقویی که داشتم فقط ضربه ای به دستش زدم و  ضربه مرگبار را فرد دیگری که در معرکه بود زد ...

پس از پایان اظهارات پرویز سایر متهمان این پرونده به اتهام مشارکت درنزاع دسته جمعی در دادگاه پشت میز محاکمه ایستادند و هر کدام به تشریح روز درگیری پرداختند .

یکی از آنها به نام نعیم مدعی شد درگیری نزدیک غروب بود که اتفاق افتاد به من خبر دادند که دوستم همان صابر با پرویز درگیر شده است من درنزدیکی محل درگیری در حال کار کردن در ساختمان نیمه کاره بودم خودم را به آنجا رساندم تا میانجیگری کنم واصلا در این درگیری شراکت نداشتم .

فردی دیگری نیز که با چاقو در درگیری حضور داشت گفت: من چاقو داشتم و اصلا با چاقو به کسی ضربه ای نزدم  من پرویز را دیدم که با تیزی خون آلود ازدرگیری گریخت.

مجید نیز مدعی بود صابر خودش نیز چاقو داشت و در درگیری من دیدم که چاقویش زمین افتاد ولی دقیقا ندیدم که چه کسی با آن چاقو به مقتول ضربه زد او مدعی بود فضای درگیری آنقدر تاریک شده بود که اصلا مشخص نبود چه کسی به کسی چاقو زده است و وقتی پلیس آمد همه فرار کردند و صابر روی زمین افتاد و من هم مثل بقیه پا به فرار گذاشتم .

سرانجام قضات باتوجه به دفاعیه ای که پرویز و سایر متهمان از خود و صحنه جنایت پرداخته بودند رسیدگی به این پرونده را به جلسه دیگری موکول کرد.

کدخبر: 902358 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟