افشای راز قتل هولناک مدیر عامل شرکت تراست در شیراز / در خانه ویلایی کشته شد

به گزارش رکنا، سرهنگ کاووس حبیبی، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی کشف جسد مردی 69 ساله در 14 اسفند ماه سال گذشته در باغ ویلای شخصی واقع در یکی از مناطق شهر شیراز که بر اثر شلیک گلوله به سر و سینه و همچنین ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان شعبه قتل اداره مبارزه با جرائم جنایی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان اقدامات تخصصی خود را آغاز و با بررسی صحنه وقوع جرم و اقدامات میدانی مشخص شد یک خودرو سواری سراتو، یک قبضه اسلحه شکاری، یک دستگاه گوشی آیفون و مقداری پول نقد که از اموال مقتول می باشد به همراه دستگاه DVR دوربین مداربسته باغ به سرقت رفته است.

سرهنگ حبیبی بیان کرد: با تحقیقات بیشتر مشخص شد مقتول مدیر عامل شرکت تراست (trust) بوده و در بررسی از گاو صندوق محل کار وی مشخص شد با رمز باز شده و مقدار قابل توجهی دلار، سکه بهار آزادی و  طلاجات به ارزش 150 میلیارد ریال به همراه دستگاهDVR دوربین مداربسته شرکت نیز به سرقت رفته است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود به دنبال سرنخی بودند تا بتوانند ردی از عامل یا عاملان دخیل در این جنایت پیدا کنند تا اینکه با تحقیقات فنی و علمی صورت گرفته به یکی از کارگران شرکت مظنون و پس از چندین روز کار اطلاعاتی وی به همراه 2 نفر دیگر دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال داده شدند.

سرهنگ حبیبی افزود: در بازجویی های تخصصی و علمی کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی زوایای پنهان این جنایت مخوف روشن و مشخص شد متهم ردیف اول که به عنوان کارگر در شرکت " تراست " مشغول به کار بوده پس از اینکه به دلایلی از شرکت اخراج می شود با کینه توزی در صدد انتقام بر می‌آید و با همدستی برادر 38 ساله و خواهرزاده  25 ساله‌اش نقشه شوم جنایت شب 14 اسفند را می‌کشد.

وی گفت: یک ماه قبل از شب جنایت متهمان برای انجام هدف شوم خود 2 قبضه سلاح کلت تهیه کرده و چند روز قبل از اینکه نقشه خود را عملی کنند با تعقیب مقتول محل زندگی و باغ شخصی وی را شناسایی و در شب مذکور یکی از متهمان با ورود به باغ منتظر ورود مقتول می‌شود.

سرهنگ حبیبی در ادامه شرح حوادث شب جنایت اینگونه بیان کرد: به محض ورود مقتول متهم ناگهان با اسلحه وی را تهدید و بلافاصله دست و پای او را بسته و درون صندوق عقب خودرو سراتوی خود مقتول گذاشته و از باغ بیرون می‌رود و پس از سوار کردن همدستانش دوباره به باغ بر می‌گردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: سپس متهمان کلیدهای درب شرکت را به زور از مقتول گرفته و یکی از آنها به آنجا رفته و 2 نفر دیگر با تحت فشار قرار دادن و تهدید مقتول به زور رمز گاو صندوق شرکت را گرفته و از طریق تلفن همراه به همدست خود اطلاع می‌دهند و از این طریق گاو صندوق شرکت را خالی کرده و مقادیری زیادی طلا و دلار و سکه را به سرقت می برند.

سرهنگ کاووس حبیبی اظهار داشت: متهمان پس از خالی کردن گاو صندوق شرکت در نهایت با شلیک اسلحه و ضربات چاقو مقتول را به قتل رسانده و جسد وی را در باغ رها و به همراه محتویات گاو صندوق و اموال مسروقه دیگر از آنجا متواری می شوند.

وی تاکید کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان 2 قبضه اسلحه کلت کمری، 2 تیغه چاقو، مقادیر زیادی طلاجات، سکه، دلار، چندین دستگاه خودرو از قبیل وانت نیسان، پژو پارس، پراید، پژو 206 و 207 و یک دستگاه موتورسیکلت کشف و متهمان با اعتراف به گروگانگیری، سرقت مسلحانه و قتل مدیر عامل شرکت تراست پس از تشکیل پرونده و انجام تحقیقات و بازجویی‌های تکمیلی و سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس خاطر نشان کرد: مدیران شرکت‌ها می بایست از افراد آشنا و مورد اعتماد به عنوان کارمند و کارگر در امورات کاری خود استفاده کرده و در خصوص دارایی‌ها و اموال خود با کسی صحبت نکنند و محل نگهداری طلا، جواهرات، وجوهات و اسناد و اشیاء با ارزش را به هرکسی نشان ندهند و حتی الامکان از نگهداری اینگونه اموال در منزل یا شرکت خودداری کنند.

کدخبر: 900170 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟