گروگانگیری 70 میلیون تومانی پسر 17 ساله در یک شرکت / در پرند تهران فاش شد

به گزارش رکنا ، مدتی قبل خانواده جوانی به نام فاضل 17 ساله مفقود شدن ناگهانی او را به پلیس گزارش دادند و رسیدگی به موضوع در دستور کار عظیم سهرابی بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی تهران قرار گرفت.

پدر و مادر فاضل که به شدت نگران او بودند، چند روز بعد از اعلام گم شدن فرزندشان به بازپرس جنایی اطلاع دادند که فرزندشان با آنها تماس گرفته و تقاضا کرده برای نجات جانش مبلغ 70 میلیون را به دلار تبدیل کرده و به یک صرافی مشخص تحویل دهند تا فاضل از چنگال گروگانگیران رها شود.

به این ترتیب با سرنخ به دست آمده گروگانگیران در شهر پرند شناسایی شده و در مخفیگاه خود دستگیر شدند، فاضل نیز در همان خانه پیدا شد و نزد خانواده اش برگشت.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که افراد دستگیر شده همگی افغان بوده که در ایران شبکه هرمی می گرداندند.آنها جوان های افغان کم سن و سال مثل فاضل را شناسایی می کردند و به بهانه کاریابی برای آنها دامی پهن می کردند تا به عضویت شرکت هرمی درآیند.

فاضل بعد از رهایی در شعبه نهم دادسرای جنایی تهران حاضر شد و در جریان تحقیقات گفت:«اعضای این شبکه به بهانه کاریابی من را وسوسه کردند که با آنها همکاری کنم و من قبول کردم.اما وقتی متوجه شدم که مبلغ سرمایه گذاری ابتدایی بالاست به آنها گفتم که توانایی تامین این پول را ندارم.اما آنها من را حبس کرده و به من گفتند هرطور شده باید خواسته آنها را تامین کنم و چند نفر دیگر را هم به عنوان زیرشاخه معرفی کنم.اما افرادی که در حال حاضر دستگیر شده اند، در حبس کردن من نقشی نداشتند و سرشبکه های شرکت هرمی متواری شده اند.»

تحقیقات برای دستگیری سرشبکه های باند همچنان ادامه دارد.

 

کدخبر: 891847 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟